ارائه واقعیت‌ افزوده سبک زندگی اسلامی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3811731
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

ارائه واقعیت‌ افزوده سبک زندگی اسلامی در نمایشگاه قرآن

گروه فناوری اطلاعات ــ‌ غرفه دانش‌آموزی انجمن‌های اسلامی با ارائه واقعیت افزوده «دوست پنهان» با محوریت سبک زندگی قرآنی برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا؛ امسال برای نخستین بار غرفه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم راه‌اندازی شد و با معرفی فعالیت‌های دانش‌آموزی در زمینه قرآن آغاز به کار کرده است.

مسعود شاکر، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان تهران و دبیر اجرایی این غرفه در نمایشگاه قرآن، گفت: هرسال یک آیه از قرآن کریم به عنوان آیه سال از سوی نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انتخاب و کارهای پژوهشی و محتوایی ویژه دانش‌آموزان در این زمینه ارائه می‌شود. امسال آیه 29 سوره فتح به عنوان آیه سال معرفی شده و از جمله فعالیت‌های محتوایی ویژه دانش‌آموزان که در این زمینه انجام شده انتشار کتاب جوانه‌هاست؛ بدین جهت در نمایشگاه قرآن امسال نیز به معرفی آیه سال تشکیلات و مبانی آن می‌پردازیم.

شاکر بیان کرد: بخش ویژه این غرفه واقعیت افزوده است. واقعیت افزوده لایه دیجیتالی از محتواست که از زاویه دید دوربین، موبایل و تبلت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به این طریق اطلاعات و یا اشیای جدیدی را به محیط واقعی اضافه می‌کند. واقعیت افزوده «دوست پنهان» برای نخستین بار ویژه دانش‌آموزان در این غرفه ارائه می‌شود، به طوری‌ که با استفاده از این نرم‌افزار، دانش‌آموزان می‌توانند با قصص قرآنی و سبک زندگی قرآنی آشنا شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح دوست پنهان، گفت: دوست پنهان طرحی نو و متفاوت است که برای نخستین بار اقدام به طراحی و اجرا در غرفه نمایشگاهی با قابلیت واقعیت افزوده کرده است. در این طرح دانش‌آموزان می‌توانند با دانلود اپلیکیشن ریزبین از کافه بازار به غرفه انجمن‌های اسلامی در نمایشگاه قرآن مراجعه کنند و با تابلوهایی که در این غرفه وجود دارد کلیپ‌های قصص قرآنی را رایگان دریافت و استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این طرح متفاوت قرآنی با ایجاد پیوند اثرگذار و کاربردی میان مفاهیم والا و هدایت‌بخش قرآن با «فضای مجازی» و «هنر گرافیک»، به شبیه‌سازی بخش‌هایی از فضای مجازی در فضای حقیقی اقدام کرده است، گفت: در غرفه انجمن‌های اسلامی بازدیدکنندگان حدود 26 تابلوی گرافیکی را با طرح‌های خاص می‌بینند که هر تابلو یک آیه از قرآن کریم را با یک ایده مفهومی - هنری نو و جذاب به تصویر کشیده است.

انتهای پیام

captcha