«آیات زندگی»؛ طرح جدید مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3811803
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

«آیات زندگی»؛ طرح جدید مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از طرح «آیات زندگی» به عنوان طرح جدید این مؤسسه یاد کرد که در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارائه شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ درباره طرح‌های ویژه این مؤسسه قرآنی و نیز ارائه آن‌ها در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) مجری بسیاری از طرح‌های تخصصی قرآن کریم به ویژه در حوزه حفظ قرآن است.
شاهسونی ادامه داد: این مؤسسه چند سالی است که مراکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله را تأسیس کرده که در این راستا نیز هم‌اکنون 12 مرکز در کشور فعال است. این مراکز با گزینش قرآن‌آموزان نخبه تلاش می‌کنند تا آنان در قالب طرح تخصصی حفظ کل قرآن کریم حافظ کل شوند.
وی با بیان اینکه امسال نوزدهمین سالی است که مؤسسه در حال ثبت‌نام از قرآن‌آموزان است، تصریح کرد: امیدواریم که امسال نیز ثبت‌نام در مؤسسه همانند سال‌های گذشته از استقبال خوبی برخوردار باشد. طرح «رحله» یکی از طرح‌های تخصصی مؤسسه ویژه ایام تابستان است که قرآن‌آموزان در طول تابستان حفظ جزء 30 قرآن کریم و سوره مبارکه بقره را همراه با ترجمه و مفاهیم انجام می‌دهند. همچنین، این برنامه با اردوهای تفریحی و بخش‌های مفرح برای قرآن‌آموزان همراه است.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اظهار کرد: علاوه بر این، طرح جدیدی با عنوان «آیات زندگی» نیز در دستور کار مؤسسه قرار دارد که طرح حفظ عمومی قرآن است و تلاش می‌کنیم در این طرح حفظ قرآن را به عموم جامعه سرایت دهیم. این طرح با مبانی حفظ یک آیه در هفته اجرا می‌شود که طی آن هر فرد در طول سال  حدود 50 آیه را با عنوان، موضوع و مفهوم آیات حفظ می‌کند. امیدواریم که این طرح نیز همانند طرح «تلاوت نور»، که در زمینه ترتیل‌خوانی و روخوانی قرآن کریم به طرحی عمومی در کشور تبدیل شده، به یک طرح حفظ عمومی قرآن در کشور تبدیل شود.
شاهسونی درباره فضای بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و مقایسه آن با سال‌های گذشته نیز تصریح کرد: در برپایی نمایشگاه قرآن باید بر روی نوآوری اقدامات زیادی انجام شود. شاید بتوان گفت طرح جذاب، به‌روز و تازه‌ای خیلی در نمایشگاه ارائه نشده است. البته مؤسسه بیت‌الاحزان طرح «آیات زندگی» را به عنوان یک طرح جدید ارائه داده و با شعار «من قرآن را دوست دارم» در نمایشگاه حضور یافته است، ولی بنده نوآوری و طرح‌های جدیدی را در نمایشگاه مشاهده نکردم و امیدوارم با توجه به سال‌های برپایی نمایشگاه، شاهد تحول چشمگیری باشیم.
انتهای پیام

captcha