یادواره «شهدای عملیات بیت‌المقدس» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3811832
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

یادواره «شهدای عملیات بیت‌المقدس» در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری یادواره «شهدای عملیات بیت‌المقدس» و توزيع و تحویل نرم‌افزار چند رسانه‌ای «روزهای خدایی» ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس برای متقاضيان خبر داد.

یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس در زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، 25 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: این روز به نام روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده و یادآور روزی بسیار مهم در تاریخ ایران است که بزرگ‌مردانی با ایثار جان خود، این روز را جاودانه کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تأکید بر معرفی رشادت‌های رزمندگان و ترویج ایثارگری افزود: با اجرای برنامه‌های پرمحتوا می‌توان این روز را گرامی داشته و حماسه‌سازی دلیرمردان را به جوانان و نوجوانان تشریح و تبیین کنیم.
وی با اشاره به اینکه غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر عملیات بیت‌المقدس از برنامه‌های شاخص بنیاد شهید استان در روز سوم خرداد است، ابراز کرد: برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس با مشارکت پایگاه‌ها و تشکل‌ها و ... همزمان با ماه مبارک رمضان نیز پیش‌بینی شده است.
این مسئول ادامه داد: توزيع و تحویل نرم‌افزار چند رسانه‌ای «روزهای خدایی» ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس برای متقاضيان، صدور بیانیه به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی، هماهنگی برای اهدای خون توسط همکاران علاقمند و برگزاری زیارت عاشورا به یاد شهدای عملیات بیت المقدس و شهدای رمضان در موزه آثار شهدا از جمله برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد؛ روز آزادسازی خرمشهر به شمار می‌رود.
وی همچنین فضاسازی، تجلیل از جانبازان و خانواده‌های عملیات بیت‌المقدس شاغل در بنیاد استان و شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، بازدید از موزه شهدا، دیدار و عیادت از جانبازان و والدین شاهد بستری در بیمارستان و منزل و برپایی نمایشگاه‌های عکس مرتبط با عملیات بیت‌المقدس را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در گرامیداشت این روز اعلام کرد.
به گزارش ایکنا، عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران که با تدبیر سرهنگ علی صیادشیرازی در اعزام اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) به منطقه عملیات و طرح‌ریزی عملیات و استفاده از تجارب آن‌ها و همچنین همکاری بیشتر ارتش و سپاه در جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود.
نیروهای ایرانی با توان 130 هزار رزمنده این عملیات را در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» در محور اهواز- خرمشهر- دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز کردند. این عملیات سه هفته ادامه داشت.
نیروهای عراقی منطقه با هدف آغاز عملیات دفاعی از خرمشهر عقب‌نشینی کردند. در اول خرداد ۱۳۶۱ ارتش عراق پاتک بزرگی را برای پس زدن نیروهای ایرانی شروع کرد. با وجود گستردگی این پاتک نیروهای ایرانی‌ توانستند در مقابل آن مقاومت کنند و سرانجام در سوم خرداد ۱۳۶۱ نیروهای ایرانی خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ به اشغال ارتش عراق درآمده بود را آزاد کردند.
انتهای پیام
captcha