اشغال سواحل مدیترانه؛ هدف اسرائیل از حملات گاه و بیگاه به غزه
کد خبر: 3811936
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
تحلیلگر ترکیه‌ای در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح کرد:

اشغال سواحل مدیترانه؛ هدف اسرائیل از حملات گاه و بیگاه به غزه

گروه بین‌الملل ـ رمضان بورسا، تحلیلگر و پژوهشگر ترکیه‌ای، گفت: رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با تداوم حملات هوایی گاه و بیگاه به غزه در نهایت سواحل این منطقه در مدیترانه را اشغال کند و باعث قطع ارتباط فلسطینیان با مدیترانه شود.

به گزارش ایکنا؛ در پی تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، درگیری میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت در نوار غزه شدت یافت و زنگ هشدار برای مجامع بین‌المللی و کشورهای منطقه به صدا درآمد.

ارتش اسرائیل در این درگیری‌ها دست‌کم ۲۳۰ حمله به نوار غزه انجام داد که در این حملات ده‌ها فلسطینی جان خود را از دست دادند.

در این تحولات مقامات ارتش اسرائیل ادعا کردند که از نوار غزه حدود ۴۵۰ موشک به سمت شهرک‌های اسرائیل پرتاب شده است که در نتیجه چهار صهیونیست کشته شدند.

رمضان بورسا، پژوهشگر و تحلیلگر ترکیه‌ای، در گفت‌و‌گو با ایکنا به تحلیل حملات گاه و بیگاه اسرائیل به نوار غزه پرداخت و گفت: اسرائیل در ماه‌های اخیر حملات خود را به نوار غزه  ادامه داده است. گاهی با این ادعا که موشکی از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و برخی اوقات نیز بدون دلیل خاصی به این منطقه حمله می‌کند. افزایش حملات به غزه بخشی از طرح اصلی اسرائیل برای تسلط کامل بر این منطقه است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با تداوم حملات هوایی گاه و بیگاه در نهایت سواحل غزه در مدیترانه را اشغال کند و باعث قطع ارتباط فلسطینیان با مدیترانه شود. همچنین در نظر دارد که بخشی از مردم غزه را نیز راهی صحرای سینا کند و با قطع ارتباط فلسطینیان با دریای مدیترانه، ذخایر غنی زیرزمینی آنان را تصاحب کند.

رمضان بورسا در ادامه  با یادآوری حمله اسرائیل به دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه در جریان حملات اخیر به این منطقه درباره چرایی این حمله اظهار کرد: اسرائیل مایل نیست که کشتار، اشغالگری و ظلم‌‌هایش منعکس شود. خبرگزاری آناتولی در این راستا نقش مهمی داشت. به همین دلیل هدف حمله قرار گرفت. این حمله علاوه بر مقابله با رویکرد این رسانه، پیامی علیه ترکیه نیز داشت، زیرا ترکیه با سیاست‌های اشغالگرانه اسرائیل در اراضی فلسطین مخالف است. همچنین ترکیه و اسرائیل در اکتشافات گاز در مدیترانه رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: دولت ترکیه حمله به خبرگزاری آناتولی را محکوم کرد، اما خیلی هم خواهان این نبود که این حمله در رسانه‌ها برجسته شود. این امر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. رویکرد دولت در چنین مسائلی بیانگر این است که به غیر از محکوم کردن، در عمل کاری انجام نمی‌دهد.

گفت‌وگو: مرتضی کریمی

انتهای پیام

captcha