اولین قدم تربیتی امام علی(ع) از قرآن آغاز می‌شود
کد خبر: 3811948
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

اولین قدم تربیتی امام علی(ع) از قرآن آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر انس هرچه بیشتر کودکان با قرآن گفت: حضرت علی (ع) در اولین قدم تربیتی از قرآن کریم شروع می‌کند چرا که قرآن همه دردهای بشریت را درمان و همه موانع را در زندگی بر می‌دارد .

ببه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد پیش از ظهر امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در آیین آغاز به‌کار هفتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد در محل حسینیه صاحب‌الزمان با اشاره به وفات حضرت خدیجه اظهار کرد: حضرت خدیجه صفات پسندیده‌ای دارد که باید تببین و مورد گفت‌وگو قرار گیرد.
وی با اشاره به خدمات ارزنده این بانوی بزرگوار افزود: پیامبر اسلام (ص) اگر حضرت خدیجه را نداشت در طی مسیر و دعوت به اسلام به مشکلات زیادی برخورد می‌کرد به خصوص در سه سال حصر شعب ابی طالب که اهل مکه تحریم شده بودند و کسی که تمام توانش را در این راه قرار می‌داد و دین را یاری می‌کرد، حضرت خدیجه بودند.
آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرآن کلمات خداست و بین کتابی که بنده می‌نگارد و کتابی که خدا می‌نویسد فرق است هم از نظر بزرگی هم از نظر محتوا افزود: در قرآن خدا با انسان حرف می‌زند و در دعا انسان با خالق یکتا صحبت می‌کند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه با تلاوت قرآن بدون واسطه با خدا صحبت می‌کنیم بیان کرد: متاسفانه آن طور که باید به قرآن اهمیت نمی‌دهیم و این در حالی است که باید فرزندان ما با این کتاب آسمانی که کلام خداست از همان ابتدا انس بگیرند.
وی ادامه داد: اینکه فرزندان خود را با زبان خارجه، هنر و ...آشنا می‌کنیم می‌توان در جهت انس بیشتر با کلام خدا از همان دوران کودکی، قرآن کریم به آنها یاد دهیم و باید سبک‌ها تغییر یابد و در یادگیری قرآن علاوه بر تلاوت، مفاهیم و تدبر در قرآن نیز کار شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: در قرآن کریم همه موارد عنوان شده و انسان با کلام الله می‌تواند به تکامل، سعادت و پیشرفت دست یابد، متاسفانه الان ما غافلیم و نسبت به قرآن کم توجهی می‌کنیم.
وی با اشاره به نامه 31 نهج البلاغه توصیه‌های امام علی (ع) به امام حسن مجتبی بیان کرد: امیرمومنان علی (ع) در اولین قدم تربیتی از قرآن کریم شروع می‌کند چرا که قرآن همه دردهای بشریت را درمان و همه موانع را در زندگی بر می‌دارد اما دشمنان ما اولین قدم و کاری که انجام داده‌اند اینکه قرآن را از زندگی ما حذف کنند تا دستورات قرآن مورد غفلت واقع شده و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند سست قدم شوند و دشمن به هدف اصلی خود برسد.

انتهای پیام

captcha