رقابت دانشجویان در گفتمان قرآنی نمایشگاه بیست‌وهفتم
کد خبر: 3811997
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

رقابت دانشجویان در گفتمان قرآنی نمایشگاه بیست‌وهفتم

گروه دانشگاه ــ مسابقه گفتمان قرآنی متشکل از حافظ، قاری و مبتهل‌خوان با حضور 9 گروه از دانشگاه‌های حاضر در بخش دانشگاهی بیست‌وهفتین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار و افراد برگزیده معرفی می‌شوند.

به گزارش ایکنا، رئیس اداره فعالیت‎های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو شورای هماهنگی بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم درباره اهم فعالیت‌های این بخش از نمایشگاه و برنامه‌های غرفه‌های دانشگاهی گفت: این بخش با حضور 17 دانشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های تابعه آن، جهاد دانشگاهی، نهاد رهبری و بسیج دانشجویی نیز به عنوان نهادهایی که همراه دانشگاه‌ها هستند فعالیت می‌کند.

 رشید جعفرپور ادامه داد: امسال به لحاظ کیفی فعالیت‌ها با سطح ارتقایی روبه‌رو بودند. بعضی از دانشگاه‌های ما طرح‌های خلاقانه‌ای داشتند که این طرح‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب و موفق به دریافت غرفه شدند و بعضی دیگر فعالیت‌های جاری و مستمر خوبی در طول سال داشته‌اند و امسال و در این دوره در نمایشگاه حاضر شده‌اند.

وی افزود: امسال شاهد تغییرات مطلوبی در این بخش هستیم، از جمله برپایی 24 نشست تخصصی با موضوعات قرآنی پیش‌بینی شده که پیش و پس از افطار برگزار می‌شوند. دانشگاه‌هایی هم که مبنایی هنری دارند، در طول برپایی نمایشگاه، کارگاه‌های رایگان هنری برگزار می‌کنند. همچنین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در غرفه‌ها به نمایش در می‌آید.

جعفرپور گفت: یک مسابقه گفتمان قرآنی نیز با حضور 9 گروه قرآنی از دانشگاه‌های حاضر در نمایشگاه به صورت مسابقه‌ای از روز ششم نمایشگاه برگزار می‌شود. دانشجویان حافظ، قاری و مبتهل‌خوان با یکدیگر رقابت می‌کنند و افراد برگزیده معرفی می‌شوند. این مسابقه در فضای دانشگاهی و با اطلاع‌رسانی به عموم برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی جلسات مشاوره پایان نامه‌های قرآنی را در طول برپایی نمایشگاه داریم. همچنین مجید معارف و منصور پهلوانی در این نشست‌ها حضور خواهند داشت و به علاقه‌مندان به انجام پژوهش‎های قرآنی مشاوره می‌دهند. در بحث مناظرات دانشجویی خود دانشگاه فرهنگیان این مناظرات در موضوعات قرآنی را امسال برای نخستین‌بار برگزار می‌کند. دانشجویانی که در مورد مسائل قرآنی و مسائل روز بحث دارند، در این مناظرات شرکت می‌کنند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن؛ معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه در مصلای حضرت امام خمینی( ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha