غرفه تونس از دو اثر علمی در نمایشگاه قرآن رونمایی کرد
کد خبر: 3812042
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸

غرفه تونس از دو اثر علمی در نمایشگاه قرآن رونمایی کرد

گروه بین‌الملل ــ رئیس مرکز «مسارات الدراسات الفلسفیه» تونس در نشستی که در غرفه این کشور برگزار شد، گفت: محور بحث‌های مرکز ما، مطالعات قرآنی و تقریب بین مذاهب اسلامی است.

به گزارش ایکنا؛  فوزی العلوی افزود: کشور تونس همانگونه که در پرچم خود نشان ماه و ستاره را دارد، از دیرباز نشان داده که اسلام را قلب خود قرار داده است، کشور تونس اولین مملکت اسلامی است که در سال 1845 میلادی دولت عربی اسلامی تشکیل داده و همچنین اولین کشوری اسلامی است که به زنان خود حق رأی داده است.

فوزی العلوی تصریح کرد: برای مرکز مسارات، قضیه فلسطین، نقطه اشتراک انسانیت محسوب می‌شود. ما در تونس همواره سعی کرده ایم در کنار پیروی از مکتب مالکی، از آموزه‌های اهل بیت(ع) بهره ببریم.

رئیس مرکز «مسارات الدراسات الفلسفیه» در پایان این نشست از دو مجله علمی این مجموعه با عنوان «مسارات» و «مِداد» رونمایی به عمل آورد و آن را به لاله افتخاری قرآن‌پژوه ایرانی که با این مرکز تونسی همکاری دارد، تقدیم کرد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت‌ماه تا 4 خرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha