برنامه مدونی برای برگزاری نمایشگاه قرآن در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد
کد خبر: 3812073
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

برنامه مدونی برای برگزاری نمایشگاه قرآن در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

گروه فعالیت های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآن و عترت طارق تبریز، بیان کرد: متاسفانه در استان آذربایجان شرقی برنامه مدونی برای برگزاری نمایشگاه قرآن وجود ندارد، در حالی که باید در این رابطه همت شود تا همه ساله نمایشگاه قرآنی جمع و جور و جذاب با برنامه‌های جنبی در ماه رمضان در تبریز برپا شود.

برنامه مدونی برای برگزاری نمایشگاه قرآن در آذربایجان‌شرقی وجود نداردبرنامه مدونی برای برگزاری نمایشگاه قرآن در آذربایجان‌شرقی وجود نداردسیدمحمدحسین بلاغی مبین، مدیر مؤسسه قرآنی طارق تبریز در این رابطه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی فراهم می‌کند تا مردم بیش از پیش با قرآن مأنوس شوند و در این ایام مبارک، فضای جامعه معنویت بیشتری داشته و متقابلاً تمایل مردم برای استفاده از ظرفیت‌های قرآنی که در قالب نمایشگاه و ... ظهور و بروز می‌یابد نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن و عترت، ویترینی از فعالیت‌های قرآنی مختلف یک شهر است، افزود: در قالب این نمایشگاه محصولات و دستاوردهای قرآنی رونمایی شده و مؤسسات و مجامع قرآنی معرفی می‌شوند و همچنین برپایی چنین نمایشگاهی موجب اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود.

بلاغی بیان کرد: بنده همه سال از نمایشگاه قرآن و عترت تهران بازدید می‌کنم؛ چرا که دارای تنوع تولیدات قرآنی بوده و اساتید و مجموعه‌های قرآنی بسیاری در آن حضور می‌یابند، از این رو یک روز فرهنگی خوب و غنی برایم به ارمغان آورده و برای یک سال زندگی‌ام محتوا تولید می‌کند.

این فعال قرآنی با تأکید بر این‌که ضرورت برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت تبریز به‌ویژه در ماه مبارک رمضان، غیرقابل انکار است، افزود: در ماه مبارک رمضان جامعه آمادگی بیشتری برای جذب شدن به سمت مباحث قرآنی دارد از این رو فرصت بسیار مغتنمی جهت برپایی نمایشگاه قرآنی است.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم از نمایشگاه قرآن و عترت تهران، اظهار کرد: متاسفانه در استان ما برنامه مدونی برای برگزاری نمایشگاه قرآن وجود ندارد، در حالی که باید در این رابطه همت شود تا همه ساله نمایشگاه قرآنی جمع و جور و جذاب با برنامه‌های جنبی در ماه رمضان در تبریز برپا شود.

بلاغی با بیان این‌که بین مدیران استانی اهمیت و ضرورتی برای برپایی نمایشگاه قرآن دیده نمی‌شود، افزود: بودجه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که ضرورت بسیاری هم دارد، به هر طریقی همه ساله تأمین شده و این نمایشگاه برگزار می‌شود؛ چرا که ضرورت و اهمیت آن را درک می‌کنند.

این فعال قرآنی گفت: متولیان امر قرآنی و خصوصاً اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان تبلیغات، اداره‌کل اوقاف و مجامع قرآنی باید برای برپایی این نمایشگاه دست به دست هم دهند.

وی در خاتمه تأکید کرد: حتی با یک دهم هزینه نمایشگاه کتاب تبریز هم می‌شود به راحتی نمایشگاه قرآن و عترت را برپا کرد، به شرطی که متولیان امر در این رابطه همت کنند.

انتهای پیام

captcha