حواشی افتتاحیه نمایشگاه «علوم قرآنی» یزد
کد خبر: 3812114
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

حواشی افتتاحیه نمایشگاه «علوم قرآنی» یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی- هفتمین نمایشگاه «علوم قرآنی» یزد با حضور اکثریت مسئولان استان در روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه آغاز بکار کرد.

به گزارش ایکنا از یزد، نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی در شهر یزد که در ابتدا قرار بود در محل حسینیه آقا واقع در خیابان انقلاب برگزار شود در اوایل ماه رمضان المبارک به حسینیه صاحب الزمان محمود آباد تغییر مکان داد.
این نمایشگاه در سال 94 در حسینیه خیرآباد و در سال 96 در حسینیه محمود آباد برگزار شده است و آنچه در نمایشگاه امسال قابل توجه بود حضور اکثریت مسئولان استانی در مراسم افتتاحیه بود که در سال 96 این حضور در مراسم افتتاحیه کمرنگ بوده است.

حواشی افتتاحیه نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد

در مراسم افتتاحیه امسال که راس ساعت 10:45 آغاز شد حجت‌الاسلام و المسلمین مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، رستگاری فرماندار یزد، حجت‌الاسلام طالبی مدیرکل بازرسی استان، حجت الاسلام حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان‌های یزد و معاون وی، حجت‌الاسلام گرج مسئول کانون‌های مساجد استان، حجت‌الاسلام مطهریان مدیرعامل اتحادیه موسسات از همان ابتدای مراسم حضور داشتند.
مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط میردهقان قاری نوجوان و سرود ملی آغار شد و در ابتدا مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به ایراد سخن پرداخت و در خصوص نمایشگاه گزارشی ارائه داد.

حواشی افتتاحیه نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد

اجرای گروه تواشیح مهیمن از کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا دانشگاه آزاد بر زینت مجلس افزود و در این هنگام که محمدعلی طالبی استاندار یزد به تازگی در این مراسم حضور یافته بود، به ایراد سخن پرداخت و هنر را متاثر از قرآن دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به دارالعباده بودن استان یزد با تعامل و همراهی مسئولان و ائمه جمعه بویژه آیت الله ناصری  امام جمعه یزد شاهد توسعه و ترویج فرهنگ قرآن باشیم.
سخنران بعدی این مراسم آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بود که تازه در این مراسم حضور یافته بود، از خانواده‌ها خواست فرزندان را در کنار برنامه‌های دیگر از جمله فراگیری زبان خارجه، شعر و .... به یادگیری قرآن تشویق کنند و از مسئولان خواست برنامه‌های قرآن را در سرلوحه اقدامات مدنظر قرار دهند.

حواشی افتتاحیه نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد

در این مراسم علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری، حجت الاسلام رضایی مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی، سعید غفاریان مسئول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان، فیضی مسئول خانه مطبوعات استان، معاونان، دشتی مسئول امور قرآنی، ترقی نژاد رییس روابط عمومی اداره کل ارشاد و جمعی از مسئولان موسسات قرآنی در این مراسم حضور داشتند.
البته تعدادی از مدیران موسسات از اجرای این برنامه به صورت آنی گلایه کردند که ای کاش این برنامه حداقل سه ماه پیش برنامه ریزی می‌شد تا شاهد ارتقای هر چه بیشتر برنامه‌ها در این نمایشگاه توسط موسسات باشیم.
به گزارش ایکنا، این مراسم با حضور پررنگ مسئولان برگزار شد و امید است دیگر برنامه‌های قرآنی که با حضور تعدادی از مسئولان مرتبط با حوزه قرآن برگزار می‌شود، دیگر مسئولان بویژه مسئولان ارشد استان که حداقل دراین آیین حضور بهم رساندند در برنامه‌های قرآنی، همایش‌ها، برنامه جزء خوانی قرآن که به صورت شاخص در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد در حال برگزاریست، و ....شاهد حضور حداکثری باشیم چرا که حضور مسئولان می‌تواند باعث دلگرمی و ترغیب اقشار مختلف در برگزاری و حضور در برنامه‌های قرآنی شود.

حواشی افتتاحیه نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد

یادآور می‌شود در این نمایشگاه که کتب قرآنی، محصولات فرهنگی، مشاوره، عفاف و حجاب به نمایش گذاشته شده و همچنین غرفه موسسات قرآنی و ارائه محصولات و برنامه‌های ویژه در غرفه‌ها، کتابت قرآن کریم با خودکار در طول ماه رمضان، ویژه برنامه کودکان و نوجونان و...‌ در حال ارائه خدمت به مردم است تا دوم خردادماه جاری از ساعت 21 الی یک بامداد در محل حسینیه صاحب‌الزمان میزبان علاقه‌مندان است.

گزارش: اعظم السادات میرجلیلی

انتهای پیام

 

captcha