۴ وقف جدید در خراسان‌جنوبی ثبت شد
کد خبر: 3812135
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی؛

۴ وقف جدید در خراسان‌جنوبی ثبت شد

گروه اجتماعي- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان، چهار فقره وقف جدید در سطح استان به ثبت رسید.

۴ وقف جدید در خراسان‌جنوبی ثبت شدبه گزارش ایكنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام اسماعیل مختاری، امروز ۲۶ اردیبهشت، در بازدید از خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان باقریه بیرجند، اظهار کرد: طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه مبارک رمضان در 45 بقعه متبرکه خراسان‌ جنوبی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: در قالب این طرح 47 مبلغ اعزامی و بومی به اجرای برنامه‌هایی از جمله سخنرانی و تفسیر قرآن، بیان احکام و پاسخگویی به سؤالات شرعی می‌پردازند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی وقف را زمینه‌ساز رفع نیازهای مادی و معنوی در جامعه دانست و اظهار کرد: وقف سازگارترین مورد با فطرت آدمی است چراکه بشر از منظر فطری، خواستار جاودانگی است و هیچ چیز همانند سنت حسنه وقف، توانایی ماندگار کردن مال و نام را ندارد.

مختاری با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام، تصریح کرد: در دهه‌های اخیر علما و بزرگان دینی همواره تلاش کردند ضمن حساسیت ویژه نسبت به مسأله وقف از همه ظرفیت‌ها در جهت تبلیغ عملی این سنت حسنه دینی بهره گیرند.

وی بیان کرد: وقف مصداق بارز باقیات الصالحات، تعاون به نیکی و انفاق است به گونه‌ای که وقف، زمینه‌ساز برطرف ساختن نیازهای مادی و معنوی در جامعه است و این امر سبب ارزشمندی این سنت حسنه می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ثبت 4 فقره وقف جدید همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این وقف‌ها شامل سه فقره وقف در شهرستان سربیشه و یک فقره وقف در شهرستان خضری است.

مختاری با اشاره به ثبت سه فقره وقف در شهرستان سربیشه، تصریح کرد: واقف نیک‌اندیش حاج محمد حسینی میزان 56 فنجان آب و اراضی تابعه از مزرعه و قنات دستگرد سربیشه با کلیه متعلقات و ملحقات را برای اطعام و عزاداری امام حسین( ع) در ماه محرم و افطار مؤمنین در ماه مبارک رمضان در شهر سربیشه وقف کردند.

وی بیان کرد: این واقف خیراندیش همچنین یک قطعه زمین به مساحت تقریبی 250 متر مربع برای احداث مسجد و سه باب مغازه تجاری به مساحت‌های تقریبی 25 و 20 و 15مترمربع واقع در حاشیه جاده سربیشه - نهبندان را برای هزینه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) وقف کرد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ارزش تقریبی املاک وقف شده را 600 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا موقوفات را به گونه‌ای نگهداری کنیم که خدا راضی باشد و این امر موجب نگاه مثبت و اعتماد مردم به اوقاف خواهد شد.

مختاری همچنین از ثبت یک فقره وقف در شهرستان خضری خبر داد و اظهار کرد: واقف نیک اندیش محمد ابراهیم عباسی میم یک باب مغازه تجاری به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال را برای امورات فرهنگی، عمرانی و جاری مسجد جامع امام حسین(ع) خضری وقف کرد.

وی با بیان اینکه با وقف‌های طرح ضیافت الهی آمار وقفیات استان از ابتدای امسال تاکنون به 11 فقره رسیده است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ایجاد اشتغال، تأمین جهیزیه، تأمین نیاز دارویی بیماران و ساخت درمانگاه از نیازهای جامعه است که تحقق این مهم نیازمند آگاه سازی مردم توسط رسانه‌ها است.
انتهای پیام

captcha