شکل‌گیری پایگاه‌های قرآنی نقش موثری در توسعه روستاها دارد
کد خبر: 3812168
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

شکل‌گیری پایگاه‌های قرآنی نقش موثری در توسعه روستاها دارد

گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: شکل‌گیری پایگاه‌های قرآنی در روستاها می‌تواند در توسعه همه جانبه روستاها مفید باشد.

شکل‌گیری پایگاه‌های قرآنی نقش موثری در توسعه روستاها داردبه گزارش ایکنا از یزد، محمود زارع رشکوییه، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد 26 اردیبهشت ماه در نشست با حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در هر منطقه و محله بیمه کننده آن منطقه و محله است اظهار کرد: برکت قرآن در روستاها می‌تواند افراد مهاجر را گرد یک موضوع جمع کند که این گردهم جمع شدن خود برکات بسیار دیگری را به همراه خواهد داشت.
زارع افزود: شکل گیری پایگاه‌های قرآنی در روستاها می‌تواند در توسعه همه جانبه روستاها مفید باشد.
وی بابیان اینکه در حال حاضر 369 روستا دارای شورای اسلامی در استان وجود دارد گفت: جمعیت روستاهای استان بالغ بر 167 هزار نفر است که جمعیت قابل توجهی است.
زارع با اشاره به وجود سرفصل فرهنگی در بودجه دهیاری‌ها بیان کرد: می‌توان فعالیت‌های فرهنگی به ویژه قرآنی روستاها را از همین طریق و همچنین کمک خیران و سایر دستگاه‌ها رونق بخشید.

برگزاری 30 دوره تربیت معلم قرآن در روستاهای یزد 
حجت الاسلام علی محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 70 خانه قرآن و همچنین تعدادی موسسه قرآنی در روستاهای در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی متنوع قرآنی در سطح استان افزود: در راستای تربیت مربی قرآن برای روستاها تاکنون 30 دوره تربیت معلم قرآن کریم با عنوان طرح آموزشیار قرآن کریم در سطح استان برگزار شده است.
رضایی تصریح کرد: حمایت از محفل انس با قرآن کریم در روستاها، توزیع قرآن کریم در قالب طرح نور باران در روستاها، حمایت از فعالیت‌های خانه‌های قرآن و ... از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فعالیت‌های قرآنی در روستاها بوده است.

انتهای پیام

captcha