نقش نماز در انضباط‌پذیری
کد خبر: 3812177
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

نقش نماز در انضباط‌پذیری

گروه معارف- مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: وقتی نماز در اوقات معینی و مشخص خود اقامه شود، پذیرش انضباط را در برنامه‌های زندگی آسان‌تر می‌کند.

نقش نماز در انظباط‌پذیری در زندگیبه گزارش ایکنا از مازندران، عسکری نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، امروز 26 اردیبهشت ماه در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز که در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، گفت: نماز الفبا و شناسنامه‌ی دین است و باید در همه امور و همه جهات هم حضور داشته و تاثیرگذار باشد.
وی با بیان‌اینکه نماز موجب آرامش و شادکامی می‌شود، افزود: در ارتباط با نحوه اجرایی کردن امر مهم اقامه نماز باید  نمازخانه‌ها از لحاظ شکل ظاهر و دانش و فهم دانش‌آموزان به لحاظ محتوایی تحول ایجاد شود
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه، دانش‌آموزان باید به این درک برسند که با خواندن نماز به شرایط روحی و روانی مطلوبی خواهند رسید، تصریح کرد: در درجه اول باید همکاران خود را تشویق و ترغیب کنیم که  جنبه معنوی نماز را به خوبی آموزش دهند تا دانش‌آموزان احساس تکلیف نسبت به نماز پیدا کنند.
وی با بیان‌ اینکه، دانش‌آموزان با تربیت دینی از آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌شوند، اظهارداشت: با توجه به اینکه، آموزش و پرورش متولیان تعلیم و تربیت است، افزود: فرصت ارزیابی این موضوع را داریم که چقدر رفتار و آموزش دینی ما در تربیت دینی دانش‌آموزان تاثیرگذار بوده است .
 
وی با بیان‌ اینکه، با تربیت و تمرین دینی مداوم، حاشیه امنی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود، افزود: اگر تربیت دینی به درستی صورت نگیرد، همیشه آسیب پذیر هستیم و ممکن است در کارهایمان با شکست مواجه شویم.
 
این مسئول با بیان‌اینکه، حضور معلمان در نمازخانه مدارس و شرکت در نماز جماعت باعث می‌شود تا دانش‌آموزان حضور فعال و موثر داشته باشند، گفت: نماز وسیله شست و شوی از گناهان و مغفرت و آمرزش الهی است. همان طور که انسان لازم است دست و بدن خود را بشوید، لازم است روح و جان خود را از آلودگی‌های غفلت پاک کند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اظهار کرد: در راه ایجاد علاقه و اشتیاق به امر نماز، آموزش همراه با خلاقیت و ابتکار توام با جذابیت در دستور کار قرارگیرد، تا دانش‌آموزان با اقامه نماز، به اطمینان و آرامش روحی و روانی دست پیدا کنند.
نیکزاد، نماز را باعث نظم و انضباط در زندگی دانست و افزود: وقتی نماز در اوقات معینی و مشخص خود اقامه شود، پذیرش انضباط را در برنامه‌های زندگی آسان‌تر می‌کند.
انتهای پیام
captcha