معرفی مصحف دست نویس عراق در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3812214
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

معرفی مصحف دست نویس عراق در نمایشگاه قرآن

گروه بین‌الملل ـ مسئول کتابخانه تخصصی مرکز ملی علوم قرآن عراق تصریح کرد: کار کتابت مصحف دست نویس قرآن از سال 2010 میلادی به خط هادی الدراجی، از خوشنویسان عراقی آغاز و در اواخر سال 2018 میلادی در مراسمی در بغداد رونمایی شد.

به گزارش ایکنا؛ سیدحسین علی محمد الحسنی، مسئول کتابخانه تخصصی مرکز ملی علوم قرآن عراق و از مسئولان غرفه رایزنی فرهنگی این کشور در این دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن بیان کرد: در حال حاضر دو تابلو از این قرآن کتابت‌شده توسط یک خوشنویس عراقی در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن ارائه شده است.

الحسنی تصریح کرد: مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق درصدد انتشار این قرآن است که احتمالا در تهران یا لندن به چاپ برسد.

وی اضافه کرد: کمیته خطاطی و طراحی این قرآن متشکل از هادی الدراجی و استاد بسام بنانه بود و فاخر جبر مطر رییس کمیته علمی، عبدالرضا بهیه رییس کمیته فنی، رافع العامری رییس کمیته بازنگری مصحف و عمار مصکوکی رییس کمیته اداری و مالی این پروژه را برعهده داشت.

در غرفه رایزنی فرهنگی عراق در نمایشگاه قرآن همچنین، سه مسجد تاریخی این کشور در قالب تابلوهایی معرفی شده که مسجد جامع سامرا یکی از این مساجد است که در سال 852 میلادی و در دوره خلافت عباسیان ساخته شده است.

مسجد خطوة امام علی(ع) معروف به مسجد جامع بصره از دیگر آثار دینی معرفی شده در این غرفه است. این مسجد دومین مسجدی است که در اسلام بعد از مسجدالنبی(ص) ساخته شده است.

مسجد سهله درکوفه و مقام رد الشمس(بازگشت خورشید) در شهر «حله» عراق از دیگر آثار دینی و تاریخی کشور عراق است که در قالب تابلوهایی در غرفه رایزنی فرهنگی عراق معرفی شده است.

پیاده‌روی اربعین و بخشندگی عراقی‌ها، جلسات قرآنی عراقی‌های مقیم تهران، محافل قرآنی مدافعان حرم و رزمندگان حشدالشعبی و پیام برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق به کنگره سپاس از شهدای ایرانی مبارزه با تروریسم از دیگر موضوعاتی است که در قالب پوستر و تابلو در این بخش از نمایشگاه معرفی شده است.

رایزنی فرهنگی عراق با هدف تبیین وحدت میان شیعیان و اهل سنت در جامعه عراق، تابلوهایی را از نماز جماعت رزمندگان شیعه و سنی در این غرفه به نمایش گذاشته است.

یادآور می‌شود، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha