برگزاری 9500 جلسه قرآنی در مدارس علمیه خواهران یزد
کد خبر: 3812275
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

برگزاری 9500 جلسه قرآنی در مدارس علمیه خواهران یزد

گروه معارف- معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 9 هزار و 500 جلسه قرآنی در سطح مدارس علمیه خواهران این استان در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

برگزاری 9500 جلسه قرآنی در مدارس علمیه خواهران یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه‌هایی در مدارس علمیه خواهران ویژه این ماه مبارک اجرا می‌شود ضمن اینکه هر طلبه در هر جایی از شهر می‌تواند جلسه‌ای قرآنی تشکیل داده و بانوان ضمن حضور در این جلسات از قرائت و تفسیر قرآن بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: بانوان یزدی در این جلسات با روخوانی و روان خوانی قرآن کریم بیشتر آشنا می‌شوند و انگیزه حفظ موضوعی و حفظ قرآن در آن‌ها تقویت خواهد شد.
حسن‌پور با اشاره به فعالیت 500 مبلغه فعال در ماه رمضان امسال بیان کرد: این تعداد طلاب مبلغ در مساجد و سطح شهر به برنامه‌های تبلیغی اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات ختم و تفسیر قرآن در سطح مدارس علمیه گفت: در حال حاضر در 10 مدرسه علمیه خواهران استان این جلسات در حال برگزاریست که پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از 9 هزار و 500 جلسه قرآنی در سطح مدارس استان برگزار شود.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این مراسم احتمالا در 10 مدرسه برگزار شود که سال‌های گذشته با استقبال خوب بانوان مواجه می‌شد.
حسن‌پور با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها به صورت شاخص از طرف بعضی مدارس سطح استان برگزار می‌شود تصریح کرد: برنامه‌ها و مراسم‌های دیگری از جمله اجرای تئاتر مذهبی در مدارس، مراسم‌های ویژه به مناسبت‌های ولادت یا شهادت ائمه اطهار(ع)، پاسخگویی به مسائل شرعی و سوالات بانوان و ... نیز از دیگر اقدامات در طول ماه مبارک است.

انتهای پیام

captcha