فعالیت 200 مرکز افق در بقاع متبرکه کشور آغاز شد
کد خبر: 3812292
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

فعالیت 200 مرکز افق در بقاع متبرکه کشور آغاز شد

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، از آغاز به کار 200 مرکز افق در بقاع متبرکه و شاخص سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: حجت الاسلام محمد نوروزپور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ابلاغیه راه اندازی مراکز افق به سراسر کشور اعلام شده است و در برخی استان ها، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده اند.
وی ادامه داد: مراکز افق با هدف افزایش عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه شاخص در سراسر کشور راه اندازی شده است.
نوروزپور گفت: از دیگر دلایل این مهم، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود اعم از بقاع متبرکه و موقوفات عام است که در نهایت در قالب افزایش ارایه خدمات اجتماعی در جامعه قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: حل مشکلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم از جمله دغدغه مسئولان امر به شمار می رود، این مراکز باید در حوزه اعتیاد، طلاق، فقر و دیگر آسیب های اجتماعی حول محور بقعه را شناسایی کنند و با استفاده از ظرفیت های مردمی، کمک های سازمان اوقاف و بخشی از درآمد بقعه برای هزینه کرد فقرا و نیازمندان که مورد تاکید قانون است، بهره مند شوند.
مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در اجرای این طرح علاوه بر این که مسائل فرهنگی و قرآنی با قوت دنبال خواهد شد، امسال سمت و سوی بقاع متبرکه بیشتر در قالب ارایه خدمات اجتماعی خواهد رفت.
نوروزپور افزود: دراین ارتباط به ادارات اوقاف سراسر کشوراعلام شده است که هر چه سریع تر نسبت به معرفی هیات امنا بقاع متبرکه برای راه اندازی مراکز افق در مناطقی که هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند، اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha