مشق نور در نمایشگاه قرآن چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3812368
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰

مشق نور در نمایشگاه قرآن چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری گفت: کتابت قرآن یک سنت حسنه‌ای است که هر سال جمعی از هنرمندان خوش‌نویس و اساتید با سابقه استان در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان گرد هم جمع می‌شوند و آیاتی از قرآن مجید را کتابت می‌کنند و آثار آن‌ها در نمایشگاه‌های بعدی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، کتابت قرآن کریم توسط هنرمندان خوشنویس استان چهارمحال و بختیاری دقایقی پیش، امشب 27 اردیبهشت ماه با حضور مسئولان استانی در ششمین روز از نمایشگاه بزرگ قرآنی در فرهنگسرای شهرکرد آغاز شده است. 

در حاشیه این برنامه مجتبی بیگی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان چهارمحال در بازدید از غرفه ایکنا که در نمایشگاه قرآن در فرهنگسرای شهرکرد برپا شده است، باتشکر از خبرگزاری بین‌المللی قرآن استان که در پوشش اخبار قرآنی و هنری تلاش می‌کند بیان کرد: کتابت قرآن یک سنت حسنه‌ای است که هر سال جمعی از هنرمندان خوش‌نویس و اساتید با سابقه استان در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان گرد هم جمع می‌شوند و آیاتی از قرآن مجید را کتابت می‌کنند و آثار آن‌ها در نمایشگاه‌های بعدی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز نیز در خدمت 20 تا 25 نفر از هنرمندان استانی هستیم، ادامه داد: هنر نقش بسیار مهمی در انتقال مفاهیم قرآنی دارد که خوشنویسی نیز به عنوان مهمترین رشته از هنر در انتقال مفاهیم هنری موثر است لذا برای آماده شدن این بستر همه ساله چنین برنامه‌ای آماده و اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان در رابطه با استقبال از نمایشگاه گفت: امروز عصر جمعه است و مردم بیشتر فرصت بازدید از نمایشگاه را دارند اما انتظار می‌روند مسئولان و ادارات زمینه لازم برای بازدیدهای گروهی کارمندان، دانش‌آموزان و دانشجویان را فراهم کنند.

بیگی تصریح کرد: برنامه‌های جنبی نقش مهمی در جذب مخاطبان دارد که در این نمایشگاه جای محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و یا قاریان ممتاز استانی خالی است.

انتهای پیام  

captcha