تلاش فراکسیون قرآن مجلس برای تخصیص مناسب اعتبارات قرآنی
کد خبر: 3812448
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
ذوالقدر بیان کرد:

تلاش فراکسیون قرآن مجلس برای تخصیص مناسب اعتبارات قرآنی

گروه سیاسی ــ عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس گفت: در این فراکسیون همواره پیگیر فعالیت‌های قرآنی هستیم و اخیراً نیز جلسه‌ای با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم و مشکلاتی را در مورد مسائل فرهنگی و دینی مطرح و درخواست کردیم که اعتبارات لازم برای بخش فرهنگی و قرآنی تخصیص یابد.

فاطمه ذوالقدر، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در جریان بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: قطعاً برپایی چنین نمایشگاهی بسیار مفید است و شاهد استقبال خوب مردم و خانواده‌ها از این نمایشگاه هستیم.
وی افزود: ترویج مبانی فرهنگی و دینی در هر شرایطی باید استمرار داشته باشد و از این مسیر می‌توانیم سایر مشکلات را برطرف کنیم؛ در مشکلات اقتصادی از تعالیم دینی و قرآنی کمک می‌گیریم که چگونه صبر و مقاومت داشته باشیم و اسراف نکنیم و بتوانیم از شرایط سخت عبور کنیم.
ذوالقدر با اشاره به حمایت‌های مجلس از فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: متأسفانه سال گذشته از بودجه فرهنگی و دینی کاسته شد، اما تلاش کردیم که اعتبارات این بخش افزایش پیدا کند؛ البته در مورد مسائل فرهنگی کشور کم‌لطفی‌هایی می‌شود، اما در کمیسیون تلفیق تلاش‌هایی برای جبران انجام شد.
وی ادامه داد: فراکسیون قرآن مجلس همواره پیگیر مسائل فعالان و فعالیت‌های قرآنی است که در این باره جلسات مختلفی با مسئولان برگزار کرده است؛ اخیراً نیز در جلسه‌ای با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکلاتی را درباره مسائل فرهنگی و دینی مطرح و درخواست کردیم که اعتبارات لازم برای بخش فرهنگی تخصیص داده شود.
ذوالقدر گفت: سعی‌مان این است که بودجه‌های قرآنی به ویژه برای نقاط محروم و مؤسسات قرآنی‌ای که نیاز به حمایت دارند در نظر گرفته شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان حضور فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: رابط‌های استانی داریم، اما با این حال فعالان قرآنی و مردم علاقه‌مند به مباحث دینی و قرآنی تمایل دارند که با فراکسیون قرآن مجلس و اعضای این فراکسیون در ارتباط باشند. به همین دلیل نمایندگان مجلس در این غرفه حضور پیدا می‌کنند تا در حد توان پاسخگوی مسائل باشند.

انتهای پیام

captcha