اهمیت یك شهر از نگاه قرآن به رشد فرهنگی آن است
کد خبر: 3812474
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

اهمیت یك شهر از نگاه قرآن به رشد فرهنگی آن است

گروه فرهنگی ـ مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تأكید بر اهمیت توجه به انجام كارهای فرهنگی گفت:‌ اهمیت یک شهر از نگاه قرآن به رشد فرهنگی آن شهر است چون انجام اقدامات فرهنگی به شهر و انسان ارزش می‌بخشد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در مراسم تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید منطقه 8(تاریخی) شیراز گفت: بافت تاریخی و فرهنگی هویت و سند شهر شیراز است، از این‌رو مدیریت بر منطقه تاریخی فرهنگی(منطقه ۸) از بقیه مناطق حساس‌تر است.
وی با تأکید بر اینکه اهمیت یک شهر از نگاه قرآن به رشد فرهنگی آن شهر است چون انجام اقدامات فرهنگی به شهر و انسان ارزش می‌بخشد، افزود: افتخار و ارزش شهر به ساخت پل، روگذر و اتوبان نیست بلکه در کنار این اقدامات باید به امور فرهنگی نیز پرداخت.
حدائق تأكید كرد: نهادهای متولی مدیریت شهری و استانی باید قبل از اقدامات اقتصادی، به ایجاد زیربنای معنوی و فرهنگی در شهر توجه کنند.
مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت علمای این مدرسه علمیه گفت: از اول انقلاب تاکنون جز اسکندرپور شهرداری نیامده که بگوید می‌خواهیم پاسداشت بزرگان حوزه علمیه منصوریه را داشته باشیم.
هادی شهدوست شیرازی، شهردار سابق منطقه تاریخی فرهنگی نیز در این آیین گفت: ایجاد و احیای فضاهای شهری، انجام اقداماتی در راستای آشتی دوباره شهروندان با بافت تاریخی و ارتقای فضایی آن را در دستور کار قرار دادیم و با در پیش گرفتن این رویکرد شاهد اتفاقات مثبت در بافت بودیم.
وی با بیان اینکه اقتصاد، اشتغال و گردشگری سه ضلع توجه به تعالی بافت تاریخی فرهنگی شیراز است، افزود: در راستای ارتقای کیفی محلات تلاش کردیم به جای انجام پروژه های بزرگ مقیاس؛ شهروندان، گردشگران و سرمایه گذاران را به بافت وارد کنیم و به آن رونق اقتصادی ببخشیم.
مهدی قلندری، سرپرست شهرداری منطقه ۸ نیز در این مراسم گفت: بافت تاریخی شهر شیراز از هویت بالایی برخوردار است و حفظ آن با همکاری پایگاه‌های مذهبی، مراکز علمی، کسبه، ساکنان، یاوران شورا و سرمایه‌گذاران میسر می‌شود.
وی، ارتقای سطح ارزش و اهمیت فرهنگی و تاریخی، احیای شاخص‌های شهری، بازآفرینی شهر قدیم شیراز، توسعه متوازن، بازآفرینی شهری فرهنگ مبنا، رویداد محوری و ارتقای وضعیت معیشتی ساکنان بافت را از برنامه‌های کاری خود در سمت سرپرست منطقه تاریخی فرهنگی دانست.
یادآور می‌شود، در این مرسم از زحمات هادی شهدوست شیرازی تقدیر و مهدی قلندری به عنوان سرپرست شهرداری منطقه 8 (تاریخی ـ فرهنگی) معارفه شد.
انتهای پیام

captcha