۹۰۰ زندانی خراسان‌جنوبی در مسیر حفظ قرآن قرار گرفتند
کد خبر: 3812512
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

۹۰۰ زندانی خراسان‌جنوبی در مسیر حفظ قرآن قرار گرفتند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی گفت: در بحث حفظ قرآن کریم هر زندانی که سه صفحه قرآن را حفظ کند، از دو روز مرخصی برخوردار می‌شود که در این راستا حدود ۹۰۰ نفر از زندانیان استان حافظ یک جز تا ۳۰ جز قرآن شده‌اند.

900 زندانی خراسان‌جنوبی در مسیر حفظ قرآن قرار گرفتندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی هاشمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی، امروز 28 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وظیفه اصلی سازمان زندان‌ها، نگهداری زندانی و اجرای حکم حبس است.
وی گفت: رسالت اصلی سازمان زندان‌ها، رسالت اصلاحی و تربیتی است اما بیشترین اعتبارات در بخش وظیفه هزینه می‌شود و در چرخه اصلاحی و تربیتی در سازمان زندان‌های کشور به پنج مقوله مهم توجه می‌شود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی افزود: نخستین موضوع این چرخه، سلامت جسم و روح زندانی است و 90 درصد زندانی‌های ورودی به زندان‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مقوله موادمخدر مبتلا هستند.
هاشمی تصریح کرد: متادون، ترک اعتیاد نیست اما نگهدارنده است و از رفتارهای پرخطر زندانی جلوگیری می‌کند که 860 نفر زندانی استان تحت پوشش متادون درمانی هستند.
وی ادامه داد: مشاوره برای شناخت بیماران HIV انجام می‌شود و از ابتدای مهرماه سال گذشته 1391 نفر تست صحیح HIV مثبت گرفته شده و امروز هیچ مشکلی در این خصوص در زندان‌ها وجود ندارد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین توجه به حرفه‌آموزی و اشتغال زندانی یکی دیگر از مقوله‌های چرخه اصلاحی و تربیتی است و در سال گذشته 166 دوره آموزش مهارتی در زندان‌های استان با همکاری فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی استان انجام شده است.
هاشمی اظهار کرد: تاکنون 3579 نفر از زندانیان استان در دوره‌های حرفه‌آموزی ثبت‌نام و شرکت کردند که تاکنون 129 دوره به پایان رسیده و 3057 نفر در آزمون‌های مربوطه شرکت کردند.
وی افزود: اداره کل زندان‌های استان در شش سال گذشته یکی از دستگاه‌های برتر در موضوع نماز بوده و امتیازات کامل را کسب کرده و این اداره کل به مقوله نماز و قرآن آموزی توجه ویژه‌ای دارد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان‌جنوبی گفت: در بحث حفظ قرآن کریم نیز هر زندانی که سه صفحه قرآن را حفظ کند، از دو روز مرخصی برخوردار می‌شود که در این راستا حدود 900 نفر از زندانیان استان حافظ یک جز تا 30 جز قرآن شده‌اند.
هاشمی با بیان اینکه 93 درصد از زندانیان استان مرد و هفت درصد نیز زن و 17 درصد از زندانیان متهم هستند، بیان کرد: 63 درصد از زندانیان استان بین 18 تا 40 سال سن دارند.
وی با بیان اینکه 12 کانون فرهنگی هنری در زندان‌های استان وجود دارد، اظهار کرد: زندانیان در سال گذشته به تولید محصولات کشاورزی نیز پرداخته‌اند که میزان فروش این محصولات تولیدی 21 میلیارد و 369 میلیون ریال بوده است.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی گفت: 1400 خانواده و 40 درصد از زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند.
هاشمی تصریح کرد: 135 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان در سال گذشته آزاد شدند که مبلغ بدهی آن‌ها حدود 16 میلیارد تومان بوده و 10 میلیارد و 500 میلیون تومان این مبلغ توسط شکات گذشت شده است.
وی افزود: همچنین از ابتدای امسال نیز 9 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شده‌اند که مبلغ بدهی آن‌ها یک میلیارد و 50 میلیون تومان بوده و حدود 700 میلیون تومان توسط شاکیان گذشت شده است.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی گفت: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد روز دوشنبه، 14 ماه رمضان در تالار ماهان فرودگاه قدیم برگزار خواهد شد.
هاشمی با بیان اینکه 175 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی 30 میلیارد تومان در استان وجود دارند، تصریح کرد: جرم 75 درصد از زندانیان استان، موادمخدر است.
وی افزود: مبلغ دیه سال جاری در ماه‌های غیرحرام 270 میلیون تومان و مبلغ دیه در ماه‌های حرام 360 میلیون تومان اعلام شده است.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان‌جنوبی یادآور شد: 2263 نفر از زندانیان استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عفو مقام معظم رهبری مواجه شدند که از این تعداد 1075 نفر با تخفیف مجازات و 1188 نفر آزاد شدند.
انتهای پیام

captcha