نمایشگاه قرآن اذان معنوی فعالان قرآنی است
کد خبر: 3812677
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب‌سلیمانی در بازدید از نمایشگاه قرآن:

نمایشگاه قرآن اذان معنوی فعالان قرآنی است

گروه فعالیت های قرآنی ــ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی، دینی در بازدید از نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه بیشتر به قرآن بوده است، گفت: قبل از انقلاب چنین فرصت‌ها و شرایطی نداشته‌ایم تا بتوانیم فعالیت‌های قرآنی، تفسیر قرآنی، آثار قرآنی و مفسران و چهره‌های ارزشمندی که در این حوزه تلاش می‌کنند را ببینیم. اگر هم بوده‌اند افراد گمنام و ناشناسی بوده‌اند که خود و آثارشان در غربت به سر می‌برده‌اند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی، دینی ضمن اعلام این مطلب افزود: بعد از انقلاب اسلامی دریچه‌ای باز شد تا بتوانیم بیش از گذشته با قرآن انس بگیریم. یکی از ظرفیت‌هایی که در این قضیه به ما کمک کرد، برپایی نمایشگاه‌های قرآن در سراسر کشور است که مهم‌ترین آنها هر ساله در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و امسال نیز شعار «قرآن معنای زندگی» را سرلوحه خود قرار داده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی، دینی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن کریم تصریح کرد: معتقد هستم نمایشگاه قرآن یک اذان معنوی است و با این اذان معنوی فراخوانی می‌دهیم تا همه دلدادگان قرآن بیایند و صاحب آثار، دستاوردهای خود را عرضه کنند و سایرین نیز که علاقه‌مند به قرآن کریم هستند در ماه رمضان فرصت بسیار مغتنمی به دست می‌آورند تا به این نمایشگاه سری بزنند و از ظرفیت‌های آن بهره مند شوند.

ارباب‌سلیمانی افزود: یکی از تفاوت‌هایی که در نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های دیگر به چشم می‌خورد این است که کیفیت کار از عیار بالاتری برخوردار شده است و نوع فعالیتهایی که ارائه شده است از بهترین کارها بوده است. این خود یکی از جاذبه‌های نمایشگاه امسال است.

وی بیان کرد: وقتی کارهای نو، جذاب و فاخر عرضه می‌شود طبیعی است که مراجعه کنندگان وقت بیشتری را برای بازدید اختصاص خواهند داد و دیگران را هم به حضور در این نمایشگاه ترغیب می‌کنند. به اعتقاد من نمایشگاه قرآن یک نقطه وصل و پل ارتباطی بین چهره‌های قرآنی با صاحبان فکر و اندیشه که در حوزه قرآن تلاش می‌کنند، است.

مشاور امور فرهنگی، دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدوارم این نمایشگاه هر روز بیشتر از روز قبل مورد استقبال عموم مردم قرار بگیرد و از همین‌جا هم توصیه من به چهره‌های قرآنی در سراسر کشور به ویژه شهروندان تهرانی این است که ابه مصلا بیایند و از ظرفیت‌های خوب نمایشگاه قرآن استفاده کنند.

ارباب سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن همواره با مشکلات رفت و آمد توأم بوده است، گفت: البته با همکاری شهرداری و دیگر بخش‌ها برای تسهیل امور همراهی‌هایی صورت گرفته است و وضعیت مطلوبی حاکم شده است. همچنین مردم به خاطر روزه‌دار بودن شاید در ایام قبل از افطار چندان استقبالی نداشته باشند اما آنچه نظاره‌گر هستیم این است که بخش انبوهی از مردم در حال بازدید از نمایشگاه قرآن هستند.

وی در پایان بیان کرد: امروز از بخش‌هایی از نمایشگاه بازدید داشتم که قابل قبول و جذاب بود و مطمئناً بخش‌های دیگر نیز از چنین جذابیت‌هایی برخوردار خواهند بود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha