امروز حساسیت کشور کمتر از دوران دفاع‌مقدس نیست
کد خبر: 3812711
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
کریمی:

امروز حساسیت کشور کمتر از دوران دفاع‌مقدس نیست

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما زمانی سال‌های حماسه و دفاع مقدس بود که جوانان، دختر و پسر در این عرصه جهاد و جان‌فشانی کردند، افزود: حساسیت و اهمیت کشور امروز کمتر از دوران دفاع مقدس نیست با این تفاوت که امروز فقط شاکله صحنه جهاد، تلاش و کوشش تغییر کرده است.

امروز حساسیت کشور کمتر از دوران دفاع مقدس نیست

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، شامگاه روز گذشته، ۲۸ اردیبهشت در آیین اختتامیه جشنواره مدرسه انقلاب استان مرکزی که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، گفت: ۸۲ مدرسه استان از ۵ شهرستان اراک، تفرش، شازند، خمین و محلات در طرح مدرسه انقلاب حضور داشتند که دختران با ۴۲ مدرسه گوی سبقت را از پسران ربودند.
کریمی تصریح کرد: اعضای انقلابی نظام همواره تکالیفی بر دوش دارند که در هر برهه‌ای از زمان باید عملیاتی کنند، هر مقطع زمانی شرایط خاص خود را دارد و نیازهای آن زمان با زمان‌های دیگر متفاوت است و این بصیرت و آگاهی جوانان است که متناسب با زمان خود وظیفه را درک کرده و به وظیفه خود عمل کنند.
وی اظهار کرد: در کشور ما زمانی سال‌های حماسه و دفاع مقدس بود که جوانان، دختر و پسر در این عرصه جهاد و جان‌فشانی کردند و خاطرات شیرین این زمان را از گوشه و کنار می‌شنوید، حساسیت و اهمیت کشور امروز کمتر از دوران دفاع مقدس نیست با این تفاوت که امروز فقط شاکله صحنه جهاد، تلاش و کوشش تغییر کرده است.
منتخب مردم اراک در خانه ملت حضور جوانان در عرصه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را زمینه‌ساز رشد، پویایی و پیشرفت برشمرد و بیان کرد: جوانان و نوجوانان می‌توانند کارهای بزرگ را در کشور سامان داده و هدفمند پیش ببرند، انرژی و انگیزه جوانی و روحیه جوانی سرمایه عظیم و ارزشمندی است که وقتی با علم و دانش و تخصص و همراه با تزکیه و تقوا، ایمان و اخلاص ممزوج شود فولاد آبدیده‌ای را شکل می‌دهد که قطعا سلاحی بر آن کارگر نیست.
وی با اشاره به اینکه امید امروز میهن اسلامی به جوانان و نوجوانان است، اضافه کرد: قطعا افرادی‌که در انجمن‌های اسلامی رشد و نمو پیدا کرده، تلاش می‌کنند سرمایه ارزشمند اجتماعی و انقلابی برای خود کسب می‌کنند‌ که دیگرانی که در این عرصه نبوده‌اند آن سرمایه ارزشمند را نخواهند داشت. دانش‌آموزانی که در انجمن‌های اسلامی فعال هستند و فعالیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشتند از سطح بالاتری در جامعه به لحاظ توانمندی‌های مختلف برخوردارند و این مهم برای شما و آینده کشور بسیار مفید است. این فعالیت‌های هرچند کوچک را دست کم نگیرید چراکه برای ساختن انسان بسیار حائز اهمیت است.
کریمی در پایان نسل چهارم انقلاب را نسلی انقلابی‌تر، آگاه‌تر و با بصیرت‌تر خواند و بیان کرد: امید است وظایف خود را در همه امور به شایستگی انجام داده و بتوانید پله‌های ترقی را هم برای خود و هم جامعه پی‌در‌پی بردارید.
انتهای پیام

captcha