مدیریت جهادی؛ مهم‌ترین سبک مدیریت صحیح انقلابی ‌
کد خبر: 3812765
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

مدیریت جهادی؛ مهم‌ترین سبک مدیریت صحیح انقلابی ‌

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاد حوزه علمیه قم در دوره آموزشی «عملیات مشترک رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری» ویژه کارشناسان اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: مدیریت جهادی مهم‌ترین سبک مدیریت صحیح انقلابی در جامعه است.

مدیریت جهادی مهم‌ترین سبک مدیریت صحیح انقلابی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام رجب‌زاده، از اساتید حوزه علمیه قم، روز گذشته 28 اردیبهشت‌ماه در دوره آموزشی «عملیات مشترک ۱۴۴۰ هجری قمری» ویژه مدیران و کارشناسان اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: انقلاب اسلامی وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی شده است.

وی خودآگاهی تاریخی را محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: سرآغاز هرگونه حرکت، معرفت است و حرکت به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی، نیازمند فهم دقیق دارایی‌ها و فقدان‌های دیروز و امروز انقلاب است. چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت».

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش، ایجاد امید و اراده برای ادامه مسیر را از اصول مهم در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: میدان‌داری جوانان در مبارزه‌‌ تمدنی از دیگر محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است، در حقیقت بدون حضور عنصر جوان خلاق؛ مفاهیمی همچون قیام، استقامت و مقاوت که روح نهضت را تشکیل می‌دهند و برای جهاد و هجرت به سوی آرمان‌های بلند زمینه‌سازی می‌کنند، محقق نخواهد شد.

‌رجب‌زاده در تعریف مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی، به معنای بی‌انضباطی نیست؛ پرکاری، با تدبیر حرکت کردن، مصمم بودن و تلاش مستمر داشتن از ویژگی‌های مدیریت جهادی به‌شمار می‌روند.

وی در مذمت وجود فساد مالی در کشور گفت: فساد مالی بیماری مهلک برای اقتصاد کشور است و باید به طور جدی با آن مقابله شود چراکه اساس بسیاری از مشکلات؛ وجود فساد مالی در ابعاد مختلف اقتصاد است.

انتهای پیام

captcha