جشن گلریزان در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3812780
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
با حضور خیران و آحاد مردم؛

جشن گلریزان در اردبیل برگزار شد

گروه اجتماعی ــ در آستانه ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جشن گلریزان در اردبیل برگزار شد.

جشن گلریزان در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، در آستانه ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جشن گلریزان روز گذشته، 28 اردیبهشت‌ماه با حضور گسترده آحاد مردم و خیران در سالن ولایت اردبیل برگزار شد‌.
در این مراسم ‌یوسف خدادادی، نائب رئیس ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه جای محکومان جرایم غیرعمد زندان نیست و باید همه بر مبنای تکلیف شرعی، دینی و اسلامی خود به آزادی این زندانیان کمک کنند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از اهالی اردبیل و خیرین هزینه افطاری، احسان در ماه محرم و همچنین هزینه‌های ختم اموات خود را به امر خداپسندانه آزادی زندانیان اختصاص داده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان و در یک عمل خیر و نیک همه دور هم جمع شدیم تا بخشی از 570 زندانی و محکوم مالی را از حبس آزاد کنیم تا در این شب‌ها و روزهای گرانسنگ این افراد به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
خدادادی این کمک و دستگیری را مستمر و در طول سال مداوم توصیف کرد و گفت: با توجه به ورودی زندانیان کمک‌های مردمی نیز باید به این ستاد مداوم و مستمر باشد تا ما هر سال بتوانیم تعدادی از زندانیان را آزاد کنیم.
نائب رئیس ستاد دیه کشور نمونه ابتکارات ستاد دیه را هر مسجد آزادی یک زندانی و همچنین کسر از حقوق کارکنان برای این امر خداپسندانه اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سالجاری با برگزاری جشن گلریزان و کمک خیرین بتوانیم تا پایان سال زمینه آزادی بخش عمده‌ای از محکومان مالی و معسر را فراهم کنیم.
در این مراسم یعقوب عباسی از خیرین ستاد دیه استان اردبیل، مقصر اصلی زندانی شدن این افراد را قصور دولت و مسئولان در فراهم نکردن بسترهای اشتغال بیان کرد و گفت: نبود فرصت اشتغال در این استان بخشی از جوانان را بزهکار، بخش دیگر را افسرده و عده‌ای را نیز مجبور به ترک وطن کرده است.
وی ادامه داد: به نظر بنده بزرگترین عبادت بعد از انجام واجبات تلاش برای ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان است و انتظار می‌رود مسئولان بیمه و مالیات با شرایط سهل اجازه اشتغال جوانان را در واحدهای تولیدی بدهند تا برخی از کارآفرینان فشارها و تهدیدهای بیمه‌ای را بهانه عدم اشتغال جوانان اعلام نکنند.
این خیر اردبیلی بیان کرد: در هر کجای این کشور ما مجموعه‌های مشابه سرعین، شورابیل و قله سبلان داشتیم به راحتی فضای اشتغال گسترده برای جوانان فراهم می‌آمد و ما از قبل ورود میلیون‌ها گردشگر می‌توانستیم فرصت اشتغال و تولید ثروت را به وجود آوریم.
همچنین در این مراسم در کنار تجلیل از خیرین همراه و همکار ستاد دیه استان، استاندار اردبیل مبلغ 20 میلیون تومان کمک نقدی به جشن گلریزان کرد.

انتهای پیام

captcha