شاکیان، خیران جشن گلریزان در آذربایجان غربی شدند
کد خبر: 3812792
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
در سال گذشته؛

شاکیان، خیران جشن گلریزان در آذربایجان غربی شدند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته ۴۴.۸ درصد از جرائم غیرعمد از سوی شاکیان مورد رضایت واقع شده است و در واقع شاکیان، بزرگترین خیران جشن گلریزان در استان بوده‌اند.

شاکیان، بزرگترین خیران جشن گلریزان در آذربایجان غربی بودند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، بروجنی، مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۹ اردیبهشت ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ستاد دیه به کسانی اعطای تسهیلات می‌نماید که سوءسابقه کیفری، فساد اخلاقی و اعتیاد نداشته باشند و اگر یک زندانی جرم غیرعمد مرتکب شده باشد، ولی یکی از این شرایط را نداشته باشد، مشمول کمک‌های ستاد دیه نخواهد شد.
وی ادامه داد: در حال‌ حاضر ۶۳۱ زندانی جرائم غیرعمد اعم از نفقه، مهریه و محکومیت‌های مالی در استان وجود دارد که با مبلغ بدهی ۹۲۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال در زندان به‌سر می‌برند.
بروجنی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷۰ زندانی به‌همت ستاد دیه استان آزاد شدند، خاطرنشان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین عفو از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت که در این راستا ۵۳۰۹ نفر در استان مشمول عفو رهبری شدند که جزء ۱۰ استان برتر کشور در این زمینه بوده‌ایم.
وی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان امسال ۲۴ جشن گلریزان در استان برگزار خواهد شد که تاکنون بیش از ۷ جشن گلریزان در شهرستان‌های قره‌ضیاءالدین، چالدران، نقده، میاندوآب، اشنویه، پلدشت و پیرانشهر برگزار شده است.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی بیشترین تعداد جرائم غیرعمد استان را محکومین مالی به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: در حدود ۲۹۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان به دلیل محکومیت مالی در زندان به‌سر می‌برند.
وی تأکید کرد: طی سال گذشته ۴۴.۸ درصد از جرائم غیرعمد از سوی شاکیان مورد رضایت واقع شده است و درواقع شاکیان، بزرگترین خیران جشن گلریزان در استان بوده‌اند.
انتهای پیام

captcha