ضرورت ایجاد زیرساخت لازم برای جذب دانشجومعلم/ جذب ۳۵۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی
کد خبر: 3812820
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

ضرورت ایجاد زیرساخت لازم برای جذب دانشجومعلم/ جذب ۳۵۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ استاندار مرکزی گفت: لازم است با بهره‌گیری از ظرفیت تمامی مراکز آموزش عالی و تأمین زیر‌ساخت‌های لازم، زمینه جذب ۲۰۰ دانشجوی دختر و ۱۵۰ دانشجوی پسر در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان استان فراهم شود، در واقع ایجاد زیر‌ساخت لازم برای جذب دانشجو‌معلم در سال تحصیلی جدید ضروری است.

ضرورت ایجاد زیرساخت لازم برای جذب دانشجومعلم/ جذب 350 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، 29 اردیبهشت در جلسه هیئت‌امنای دانشگاه فرهنگیان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد ظرفیت‌سازی در استان را ضروری دانست و در رابطه با تأسیس دانشگاه جامع فرهنگیان در استان اظهار کرد: ایجاد این دانشگاه در استان رقمی بالغ بر 80 تا 100 میلیارد هزینه دارد و بهره‌برداری از این مرکز آموزش عالی با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست.
وی لزوم تشکیل کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و استانداری را ضروری توصیف کرد و افزود: این کارگروه موظف است ظرفیت‌های استان را بدون در نظر گرفتن اعتبارات دولتی مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به این هیات اعلام کند.
استاندار مرکزی اعلام کرد: استانداری مرکزی آمادگی دارد زمین مورد‌نیاز را از محل منابع موجود جهت ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان در اختیار این مرکز آموزش عالی قرار دهد ولی برای ساخت آن باید از خیرین کمک گرفت.
وی تصریح کرد: لازم است با بهره‌گیری از ظرفیت تمامی مراکز آموزش عالی و تأمین زیر‌ساخت‌های لازم، زمینه جذب 200 دانشجوی دختر و 150 دانشجوی پسر در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان استان فراهم شود، در واقع ایجاد زیر‌ساخت لازم برای جذب دانشجو‌معلم در سال تحصیلی جدید ضروری است.
به گزارش ایکنا؛ سعید فخاری، رئیس امور پردیس‌های استان مرکزی و رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در ادامه این جلسه گفت: دانشگاه فرهنگیان سیاست جذب حداکثری را دنبال کرده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مرکز در سال تحصیلی جدید 30 هزار دانشجوی پیوسته و 55 هزار مهارت‌آموز پذیرش می‌شوند که سهم استان از این رقم 700 دانشجوی پیوسته و یک‌هزار و صد نفر مهارت‌آموز است.
وی اظهار کرد: 650 دانشجوی پیوسته اکنون در پردیس زینب کبری‌(س) دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند و 40 نفر از این دانشجویان به دلیل کمبود خوابگاه در نمازخانه اسکان داده شدند. 500 نفر دانشجو پیوسته و 700 نفر مهارت‌آموز نیز در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان این استان در حال تحصیل هستند.
فخاری با اشاره به اینکه 800 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی مهر ماه امسال به آموزش و پرورش می‌پیوندند تصریح کرد: از این تعداد 59 نفر این افراد را دانش‌آموختگان پیوسته پسر و 33 نفر را دانش‌آموختگان پیوسته دختر این دانشگاه تشکیل می‌دهند.
وی اضافه کرد: با پیوستن دانشجویان دختر پردیس زینب کبری(س) دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی به آموزش و پرورش 40 دانشجوی ساکن در نمازخانه جایگزین آنان می‌شوند. ظرفیت جذب 150 دانشجوی جدید در پردیس شهید باهنر این دانشگاه وجود داشته و ظرفیت جذب دانشجوی دختر در پردیس زینب کبری (س) در سال تحصیلی آینده صفر است.
فخاری خبرداد: سال گذشته 120 دانشجوی پسر و 331 دانشجوی دختر در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پذیرفته شدند در این دانشگاه 18 نیروی متخصص ثابت و 16 نفر مأمور از آموزش و پرورش استان اشتغال دارند، کمبود نیرو از جمله مشکلات دانشگاه فرهنگیان است، این دانشگاه برای رفع کمبود نیروی انسانی به جوانان متعهد و متخصص نیاز دارد.
وی با اشاره به مشکلات مکانی برای دانشجویان ادامه داد: در این جلسه قرار براین شد استان ظرفیت‌های خود را برای دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی آینده اعلام کرده و همه دست به دست هم دهیم تا ظرفیت‌سازی، مکان‌یابی و بهره‌برداری از امکانات برای پذیرش دانشجوی لازم است اتفاق بیفتد.
فخاری از تشکیل کارگروه جهت بررسی ظرفیت‌ها و امکانات برای ظرفیت‌سازی دانشجو خبرداد و افزود: کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، در این دانشگاه تنها 9 هیئات علمی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 3 نفر وزارت علومی و یک نفر پیمانی است. 12 پست خالی در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی وجود دارد و لازم است از طریق مأمور نیروهای کارآمد کمبودهای این دانشگاه رفع شود.
وی با بیان این مطلب که اجرای طرح جامع دانشگاه فرهنگیان جزو سیاست‌های دکتر حنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان است، ادامه داد: کارگروهی متشکل از دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش و استانداری جهت بررسی منابع استان تشکیل شود، برای ساخت این دانشگاه باید با برنامه‌های کارشناسی‌شده پیش برویم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی از اشتغال به تحصیل یک‌هزار و 850 دانشجو در استان خبرداد و افزود: از این تعداد یک‌هزار و صد دانشجوی پیوسته در پردیس شهید باهنر و زینب کبری(س) مشغول به تحصیل هستند و 700 نفر نیز مهارت‌آموز ماده 28 هستند.
انتهای پیام

captcha