استقلال امروز نظام اسلامی، محصول خون صدها هزار جوان فداکار است
کد خبر: 3812963
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم:

استقلال امروز نظام اسلامی، محصول خون صدها هزار جوان فداکار است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استقلال و آزادی کنونی نظام اسلامی دستاورد نیست بلکه خون‌آورد صدها انسان والا و شجاع و فداکار است.

استقلال امروز نظام اسلامی، خون آورد صدها جوان فداکار استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز 29 اردیبهشت‌ماه در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که درشبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سوره ابراهیم گفت: یکی از مضامین محوری سوره ابراهیم که از ارزش‌های بنیادین اسلام و قرآن به شمار می‌رود، مسئله استقلال و آزادی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در این سوره به اهمیت استقلال در سیره حضرت موسی(ع) و برکات آن در سیره حضرت ابراهیم(ع) اشاره می‌کند و ضمن بیان «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ؛ ابراهیم/5»، افزود: خداوند متعال می‌فرماید موسی را با آیات خود فرستادیم و به او دستئور دادیم که مردم را از تاریکی‌ها به سمت نور هدایت کند و ای موسی مردم را به یاد روزهای خدا بیانداز.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به «وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ أَنْجَاكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذَابِ وَيُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءَكُمْ وَفِي ذَلِكُمْ بَلَاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ؛ابراهیم/6» ادامه داد: روزهای خدا روزهایی است که انتساب خاصی با خداوند متعال دارد؛ حضرت موسی به دنبال دستور الهی که مامور است آن را به مردم برساند خطاب به قوم خود می‎فرماید ای قوم من به یاد خود آورید آن روزی را که خداوند شما را از ستمگران«فرعونیان» نجات داد.

وی افزود: در ادامه می‌فرماید همان ستمگرانی که شما را شکنجه می‌کردند و کودکان شما سر می‌بریدند و زنان شما را به اسارت می‌گرفتند این بلا و امتحان سخت الهی بود و خداوند متعال شما را از یوغ ستمگران نجات داد و به شما استقلال و آزادی داد؛ معلوم می‌شود که از مهمترین مصادیق ایام الله روزهایی است که خداوند متعال به انسان استقلال و از زیر یوغ بندگی طاغوت نجات می‌دهد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه امثال روزهای انقلاب مانند 22بهمن، 9 دی و.. از ایام‌الله هستند زیرا خداوند، مردم ما را از شر طاغوتی که خیانت‌های فراوانی داشت نجات داد، اظهار کرد: طاغوتی که حداقل سه هزار شهید در جریان انقلاب از ملت ایران گرفت، 60 هزار مستشار آمریکایی را در ایران حاکم کرده بود که در تمام ارگان‌های رسمی کشور سلطه داشتند، حق مصونیت غذایی به آمریکایی‌ها داده بود و جزیره بحرین را به انگلیسی‌ها و عرب‌های وهابی بخشید.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد کشور در زمان طاغوت بی سواد بودند و در آن زمان ایران به بازار بنجل کشورهای غربی تبدیل شده بود و سن امید به زندگی 50 سال بود، تصریح کرد: امروز سن امید به زندگی در کشور ما به 73 سال رسیده است؛ در زمان طاغوت کشور در فقر و فلاکت به سر می‌برد و از هندوستان و بنگلادش برای درمان بیماران پزشک می‌آوردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه 22بهمن ماه مصداق یوم الله است، گفت: تفسیر آیه 6 سوره ابراهیم در روزهای کنونی یادآوری 22بهمن ماه است و اما برکات این استقلال در«وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ؛ابراهیم/7» به آن اشاره شده است.

 استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پروردگارتان اعلام کرد اگر شاکر باشید شما را بزرگ می‌کنم نه اینکه فقط نعمت شما را افزایش دهم؛ نعمتی که اگر انسان شاکر آن باشد بزرگ خواهد شد نعمت استقلال است و لذا کسی که قدردان نعمت استقلال باشد می‌تواند روی پای خود بایستد و رشد کند.

وی یادآور شد: برای بزرگ شدن باید مستقل بود؛ کودک تا وقتی در آغوش مادر باشد راه رفتن را یاد نمی‌گیرد همچنان که ملت‌های مسلمان تا مادامی که وابسته به مستکبران باشند بزرگ نخواهند شد اما اگر مستقل شدند و روی پای خود ایستادند قطعا بزرگ خواهند شد؛ امروز ایران اسلامی به واسطه استقلال طلبی بزرگ شده است.

حاج ابوالقاسم گفت: بر اساس یک نشریه غربی ایران چهاردهمین قدرت برتر جهان، از نظر نظامی هشتمن قدرت برتر جهان و از نظر اقتصادی بر اساس نظر صندوق بین‌المللی پول هجدهمین قدرت برتر جهان است و تا سال 2021 به پانزدهمین قدرت جهان تبدیل خواهد شد؛ این مصداق عمل به این آیه شریفه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نسبت به استقلال و آزادی بیان مهمی دارند« استقلال ملی به معنی آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرت‌های سلطه گر جهان است و آزادی اجتماعی به معنای حق تصمیم گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه افراد جامعه است و هر دو از جمله ارزش‌های نظام اسلامی هستند».

وی افزود: استقلال و آزادی کنونی نظام اسلامی دستاورد نیست بلکه خون آورد صدها انسان والا و شجاع و فداکار است؛ غالب این جوانان در رتبه‌های رفیع انسانیت بودند و این ثمره شجره طیبه انقلاب را با توجیه‌های ساده لوحانه و بعضا مغرضانه نمی‌توان در معرض خطر قرار داد و لذا همه موظف به حراست از آن با همه وجود هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به «رَبَّنَا إِنِّي أَسْكَنْتُ مِنْ ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ عِنْدَ بَيْتِكَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُوا الصَّلَاةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ وَارْزُقْهُمْ مِنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَشْكُرُونَ؛ابراهیم/37»اظهار کرد: حضرت ابراهیم از مجاهدانی است که در برابر طاغوت زمان خود ایستاد و وابسته نشد و دنبال استقلال، آزادی و اجرای فرامین الهی بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم خانواده خود را در سرزمینی که غیرقابل کشت است، انتقال داد با وجود اینکه می‌توانست با نمرود دست دوستی بدهد وزندگی راحتی داشته باشد، گفت: نتیجه مجاهدت حضرت ابراهیم جوشیدن چشمه آب زمزم زیرپای اسماعیل بود؛ کسانی که نعمت استقلال را قدر بدانند چشمه‌های زمزم زیر پای آن‌ها خواهد جوشید.

انتهای پیام

captcha