ارائه خدمات مطلوب شهری در گرو مشارکت شهروندان است
کد خبر: 3812981
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰

ارائه خدمات مطلوب شهری در گرو مشارکت شهروندان است

گروه اجتماعی- شهردار زاهدان گفت: شهرداری نهادی است که درآمدش متکی به مردم است، بنابراین ارائه خدمات مطلوب شهری در گرو مشارکت شهروندان است؛ هرچه شهروندان ما توانمند بوده و به وظایف شهروندی خود عمل کنند، خدمات بیشتر، متنوع‌تر و مطلوب‌تری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، عبدالقادر پربار، شهردار زاهدان، امروز یکشنبه، 29 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: یک تصور اشتباه که میان مردم وجود دارد، این است که شهرداری یک نهاد دولتی بوده و بودجه می‌گیرد، در حالی که شهرداری جزء دستگاه‌های عمومی غیردولتی محسوب می‌شود و تنها 5 درصد بودجه‌اش را از دولت می‌گیرد.
شهردار زاهدان بیان کرد: شهرداری نهادی است که درآمدش متکی به مردم است، بنابراین ارائه خدمات مطلوب شهری در گرو مشارکت شهروندان است؛ هرچه شهروندان ما توانمند بوده و به وظایف شهروندی خود عمل کنند، خدمات بیشتر، متنوع‌تر و مطلوب‌تری دریافت می‌کنند.
وی افزود: در شهرهای برخوردار، سرانه درآمد شهرداری به ازای هر نفر بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان است، درحالی‌که این رقم در شهر زاهدان 200 هزار تومان است.
پربار اظهار کرد: سرانه خدماتی که شهرداری در زمینه جمع آوری، حمل و دفن زباله ارائه می‌دهد، به ازای هر نفر، 57 هزار تومان است، اما پولی که از مردم گرفته می‌شود، 13 هزار تومان است.
وی عنوان کرد: انتظاری که ما از مردم داریم این است که فاضلاب را در معابر رهاسازی نکنند، عوارض خود را سالیانه پرداخت کنند و نخاله‌های ساختمانی را جایی که نباید تخلیه کرد، تخلیه نکنند.

انتهای پیام

captcha