عشایر فتنه‌های دشمنان را به خوبی می‌شناسند
کد خبر: 3812998
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸

عشایر فتنه‌های دشمنان را به خوبی می‌شناسند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عشایر نیز مانند سایر آحاد جامعه به خوبی فتنه‌های دشمنان را می‌شناسند و برابر آنان موضع‌گیری می‌کنند، گفت: متأسفانه برخی‌ها توطئه‌های چهل ساله آمریکا با انقلاب را نمی‌بینند و گمان می‌کنند اگر با آمریکا کنار بیایند دشمن به آن‌ها خدمت می‌کند در حالی‌که هرگز چنین نیست.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، روز گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه در دیدار جمعی از عشایر استان، با بیان اینکه عشایر نمونه بارزی از یک زندگی ساده و بدون تشریفات هستند، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان گرفتار آفت تشریفات و زرق و برق هستند که آفتی برای خود و نظام اسلامی تلقی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عشایر را غیرتمندی آنان خواند و افزود: عشایر همواره در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که نسبت به ناموس، وطن، دین، اهل‌بیت(ع) و آداب و رسوم خود باغیرت هستند و اجازه تعدی به دشمنان را نمی‌دهند.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: پیوند قلبی و اتحاد ‌میان عشایر موج می‌زند و آنان هرگز بین خود کینه و دشمنی را نمی‌پرورند و در همه شرایط و سختی وحدت خود را به رخ همگان کشیده‌اند.
‌نکونام بر توجه مسئولان به این قشر مهم جامعه تأکید کرد و ادامه داد: مسئولان باید با توجه به شیوه زندگی عشایر نیازهای اولیه و متناسب با زندگی و سنتی بودن آنان را فراهم کنند تا کمی از سختی‌های آنان کاسته شود.
نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه خدمات عشایر به کشور قابل توجه است لذا باید همواره مورد توجه مسئولان باشند، تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین دغدغه‌های عشایر راه‌های ارتباطی برای سهولت در کوچ است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 نکونام با اشاره به اینکه عشایر نیز مانند سایر آحاد جامعه به خوبی فتنه‌های دشمنان را می‌شناسند و ‌برابر آنان موضع‌گیری می‌کنند، اضافه کرد: متأسفانه برخی‌ها توطئه‌های چهل ساله آمریکا با انقلاب را نمی‌بینند و گمان می‌کنند اگر با آمریکا کنار بیایند دشمن به آن‌ها خدمت می‌کند در حالی که هرگز چنین نیست.
امام جمعه شهرکرد بر اهمیت دشمن‌شناسی درست در حوزه‌های مختلف توسط گروه‌های مختلف مردم تأکید کرد و گفت: برقراری وحدت، نابودی دشمنان اسلام و انقلاب و پایبندی به ارزش‌های انقلاب و ولایت باید در اولویت امور قرار گیرد.
‌نکونام در پایان خاطرنشان کرد: اکنون پس از خروج یکطرفه آمریکا از برجام و سرگردانی یک‌ساله اروپایی‌ها برخی‌ها هنوز بر ادامه این مسیر اصرار دارند.
انتهای پیام

captcha