آموزش نحوه استفاده از اینستاگرام در توسعه فروش محصولات ایرانی
کد خبر: 3813036
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
در نمایشگاه قرآن انجام شد؛

آموزش نحوه استفاده از اینستاگرام در توسعه فروش محصولات ایرانی

گروه فناوری اطلاعات ــ مدیر ستاد تبلیغات تولیدات ملی ضمن حضور در نمایشگاه قرآن و تشریح نحوه استفاده از اینستاگرام در توسعه فروش محصولات ایرانی، گفت: تا نگرش ما نسبت به اینستاگرام صحیح و درست نباشد به خوبی نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا؛ کارگاه سه روزه آموزشی «نقش اینستاگرام در توسعه فروش محصولات» شب گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه، با تدریس امیر مجرد، مشاور کسب و کار و مدیر ستاد تبلیغات تولیدات ملی به همت بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن برگزار شد.

مجرد در این نشست آموزشی با اشاره به اینکه در ستاد تبلیغات تولیدات ملی، بسته کاملی از آموزش‌ها و خدمات مورد نیاز شرکت‌های ایرانی از جمله ثبت برند، تبلیغات، تولید محتوا و ... برای تولید‌کنندگان داخلی ارائه می‌شود، گفت: نقطه آغاز فعالیت در اینستاگرام این است که این پلتفورم را به خوبی بشناسیم. تا نگرش ما نسبت به اینستاگرام صحیح و درست نباشد به خوبی نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. اینستاگرام بستر فروش نیست و نباید نگاه اولیه ما این باشد که از این بستر برای فروش محصول استفاده کنیم بلکه اینستاگرام بستر تحقق توسعه بازار و توسعه برند است؛ اگر این دو اتفاق رخ داد باید به سراغ فروش برویم.

وی با تأکید بر اینکه اینستاگرام پلتفورمی است که باید همه چیز را در آن نشان داد و این نشان دادن باید صحیح و درست باشد، گفت: در اینستاگرام باید خودمان را درست بشناسانیم. جالب است بدانید 50 درصد از شرکت‌های بزرگ پرسنل خود را از طریف دنبال کننده‌هایشان در اینستاگرام استخدام می‌کنند. یکی دیگر از مباحثی که در استفاده از اینستاگرام باید به آن توجه کنید این است که مدام به صفحه خود برسید، اگر این کار را نکنید به سرعت دنبال کننده‌های خود را از دست خواهید داد.

مثلث موفقیت: شناخت مخاطب، شناخت بستر فعالیت و شناخت خود

این  مشاور کسب و کار بر اهمیت استوری گذاشتن در اینستاگرام تأکید کرد و گفت: استوری مانند بیلبورد در شهر است و حیات صفحه شما به استوری‌هایی که می‌گذارید بستگی دارد. همچنین باید بدانید تفاوت اینستاگرام با سایر اپلیکیشن‌ها این است که اینستاگرام یک رسانه و البته قوی‌ترین رسانه ارتباطی است. سایر اپلیکیشن‌ها، شبکه اجتماعی هستند در حالی که اینستاگرام رسانه اجتماعی است و چهار تا پنج برابر سایر شبکه‌ها تعامل در آن رخ می‌دهد. در این شبکه شما می‌توانید داستان‌سازی کرده و مخاطبان خود را درگیر محتوای خود کنید. در این بستر شما باید به یک مثلث توجه ویژه داشته باشید و آن شناخت مخاطب، شناخت بستر فعالیت و شناخت خود است.

وی ادامه داد: آینده در دست کسی است که بتواند ارتباط بهتری با خلاقیت برقرار کند؛ ارتباط گیری و تعامل مهم‌ترین مسئله در اینستاگرام است. در خصوص گروه هدف هم باید این گروه را کوچک در نظر گرفت تا بتوان به خوبی آنها را شناخت و برای نیازهای آنها محتوا تولید کرده و آنها را به درستی جذب کرد. در ادامه نیز باید محصول خودتان را به خوبی بشناسید. شما باید در خصوص محصول خودتان متخصص باشید و سایر مسائل تخصصی (مثل عکاسی، فیلم‌برداری و ...) را به افراد متخصص همان حوزه بسپارید. البته بر روی تولید محتوا باید وقت و هزینه بگذارید و بدانید که افرادی که به خوبی هزینه کرده و محتوای خوب تولید کرده‌اند توانسته‌اند ظرف شش ماه به درآمد سه تا پنج میلیونی در ماه دست یابند.  

مجرد اضافه کرد: مثلث سه گانه بعدی در موفقیت صفحه اینستاگرام‌ دنبال کننده، تبلیغات و تولید محتوا است. بعد از آن باید به فکر طراحی استراتژی ارتباطی برای ارتباط گیری منجر به موفقیت باشیم. صفحه خود را نیز به عنوان صفحه تجاری ایجاد کنید تا بتوانید از ویژگی‌های این صفحه برای شناخت مخاطبان خود به خوبی بهره ببرید. همچنین علاوه بر ارائه محصول مطالب دیگری هم که جذاب و آموزشی است مثل استایل‌ها، نحوه ست کردن لباس و ... را بارگذاری کنید تا دنبال کننده‌های شما دلیل دیگری به غیر از خرید برای باقی ماندن در صفحه شما داشته باشند.

وی ادامه داد: فقط به تعداد دنبال کننده‌ها و لایک‌هایتان نگاه نکنید و از سایر امکانات و اطلاعاتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، همچون تعداد افرادی که چند بار پیج شما را دنبال کرده‌اند اما لایک نکرده‌اند، استفاده کنید. از سوی دیگر بهترین زمان پیج گذاشتن را با توجه به محتوا، مناسبت‌ها و ... پیدا کنید تا بیشترین دنبال کننده و لایک را به دست آورید.

مجرد بر اهمیت تصویر پروفایل نیز اشاره کرد و گفت: عکس پروفایلتان را زیاد عوض نکنید، اما استوری‌هایتان را مدام به روز کنید. در «بیو» هم خود را به صورت کوتاه و با یک جمله خودمانی معرفی کنید. در بیو تغییرات کوچک اشکالی ندارد. هایلات هم در حکم منوی صفحه شما است که نباید از آن غفلت کنید.

ویدئو 400 برابر بیشتر از عکس تأثیرگذار است

وی در خصوص پست‌های اینستاگرام هم گفت: ارائه اطلاعات باید با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال در یک فرم خاص صورت گیرد. ویدئو 400 برابر بیشتر از عکس تأثیرگذار است و بهتر است نحوه تولید محتوا یا محصول را مستندسازی کنید تا مخاطبان با روند آن آشنا شوند و با شما همراهی کنند. در پست‌هایتان هم بالاترین مزیت محصول را باید بیان کنید.

به گزارش ایکنا؛ این کارگاه آموزشی طی روزهای 30 و 31 اردیبهشت‌ماه، نیز در نمایشگاه قرآن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha