کلیساهای «غنا» هدف بعدی تروریست‌ها
کد خبر: 3813074
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
مرکز اطلاعات آفریقا هشدار داد؛

کلیساهای «غنا» هدف بعدی تروریست‌ها

گروه بین‌الملل ـ مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا (ACSIS) هشدار داد که کلیساهای «غنا» می‌توانند به عنوان اهداف بالقوه یک گروه تروریستی سلفی از گروه‌های جهادی مستقر در بورکینافاسو، قرار گیرند.

به گزارش ایکنا؛ در یک هشدار امنیتی به دست آمده از سایت «myjoyonline.com» اعلام شده که این گروه‌های جهادی طی چهار ماه گذشته، تحرکاتی را در داخل و خارج از مرزهای غنا با بورکینافاسو داشته‌اند.

اهداف فوری آنها کلیساهای منطقه شمال غنا خواهد بود. این در حالی است که تروریست‌ها احتمالاً از نواحی معدن خیز عملیات خواهند کرد. در این هشدار توضیح داده شده که این نواحی به صورت بالقوه می‌تواند به عنوان پناهگاه این ایدئولوژی برای هدایت چنین جنایتی قرار بگیرد.

پیش از این ستیزه جویان سلفی جهادی در 15 فوریه 2019 چهار مأمور گمرک بورکینا را در یک ایست بازرسی در منطقه «Nohao» واقع در نزدیکی مرز غنا کشته و سه وسیله نقلیه را سوزاندند؛ آنها یک کشیش اسپانیایی را نیز کشتند.

گروه‌های جهادی همچنین 29 آوریل 2019، به یک کلیسا در این کشور حمله کرده و شش نفر از معترضان از جمله یک کشیش، دو نفر از پسران وی و سه نمازگزار را به ضرب گلوله کشتند. در واقع این دومین حمله در ماه آوریل پس از حمله پنجم آوریل بود که باعث مرگ چهار نفر شد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در غنا؛ بورکینافاسو از سال 2015 و با گسترش حملات تروریستی در شرق و در امتداد مرزهای مشترک با توگو و بنین، به مبارزه با گروه‌های جهادی پرداخته است.

گفته می‌شود که این گروه نوظهور در غرب آفریقا ارتباط نزدیکی با گروه‌های القاعده و داعش دارند.

به گفته مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا این ستیزه‌جویان بیشتر از طریق موعظه و حرکات بشردوستانه از قبیل ساختن مسجد، جایگاه ویژه‌ای را برای خود در منطقه مورد نظر ایجاد می‌کنند.

وزارت امنیت ملی غنا نیز با توجه به گزارش مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا، اطمینان داده است که بر تهدیدات احتمالی این گروه‌های جهادی نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha