آموزش ۲۰ هزار مربی قرآن خانه‌های نور مساجد کشور تا پایان شهریور
کد خبر: 3813092
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

آموزش ۲۰ هزار مربی قرآن خانه‌های نور مساجد کشور تا پایان شهریور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از آموزش ۲۰ هزار نفر به‌منظور مربی‌گری قرآن خانه‌های نور مساجد تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌‌رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد كشور در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این كانون‌ها گفت: از آنجا كه مسجد خانه خداست و باید محل اصلی فعالیت‌های مذهبی باشد بنابرین توجه ویژه‌ای باید در این مراكز به فعالیت‌های قرآنی شود.

مشاركت 32 هزار نفر در مسابقات مدهامتان
وی افزود: در این راستا چندین كار قرآنی تعریف كردیم كه یكی از آن‌ها برگزاری مسابقات مدهامتان بود كه در سال 98-97 بیش از 32 هزار نفر از سراسر كشور در این مسابقات شركت كردند و این رقم بی‌نظیر طی سال‌های برگزاری این مسابقات بود.

جذب كودكان و نوجوانان به قرآن
ارزانی با بیان اینكه باید به‌طور خاص برای جذب كودكان و نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی از روش‌های مخصوصی استفاده كرد، گفت: یكی از كسانی كه از ابتدای انقلاب در این عرصه فعالیت كرده است، آقای راستگو است كه از ایشان به صورت ویژه تقدیر كردیم تا مدلی برای روحانیان باشد كه در مساجد از قالب‌های مختلفی برای جذب افراد استفاده كنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد: ما فعالیت‌های مختلفی در حوزه قرآن داریم كه یكی از آن‌ها آموزش‌های قرآنی است به طوری كه سال گذشته 10 هزار نفر را آموزش دادیم.
وی ادامه داد: امسال بنا داریم تا پایان شهریورماه 20 هزار نفر را آموزش قرآنی داریم كه این تعداد برای مربی‌گری قرآنی در خانه‌های نوری كه در مساجد قرار دارند، آموزش می‌بینند.
ارزانی از فعالیت یك هزار و 500 خانه نور در مساجد كشور خبر داد و گفت: ما این آموزش‌های قرآنی را برای تمام خانه‌های نوری كه در دل مساجد مستقرند انجام می‌دهیم.

آموزش قرآن در مساجد است
رئیس ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور بیان كرد: اینكه آموزش قرآن را در مكان‌هایی غیر از مسجد انجام دهیم خوب است اما سنت اسلامی آموزش قرآن در مساجد است.
وی در پایان تأكید كرد كه بنا داریم تا یك هزار و 500 خانه نوری كه در دل مساجد فعالیت می‌كنند را فعال‌تر از سال‌های قبل كنیم و برای آن برنامه‌ریزی داریم.
انتهای پیام

captcha