اعزام ۱۵۰۰ دانش آموز پسر گیلانی به مناطق عملیاتی غرب کشور
کد خبر: 3813119
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

اعزام ۱۵۰۰ دانش آموز پسر گیلانی به مناطق عملیاتی غرب کشور

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۱۵۰۰ دانش‌آموز پسر مقطع دوم متوسطه تابستان امسال در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق غرب کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش ایکنا از گیلان، نادر جهان‌آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی با اشاره به دومین سال اعزام تابستانی دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه به منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: امسال 1500 دانش آموز پسر در قالب 30 دستگاه اتوبوس و در سفری سه روزه از مناطق بازی دراز، سرپل ذهاب و قصر شیرین در کرمانشاه دیدن می کنند و از نزدیک با رشادت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس آشنا می شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف بسیج دانش آ موزی در تابستان امسال، افزود: اردوی سه روزه یاوران ولایت با حضور 600 دانش آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه برپا می شود که این برنامه اقدامی نمادین در واگذاری مسئولیت پایگاه های بسیج دانش آموزی مدارس به دانش آموزان است.

جهان آرای با اشاره به اجرای طرح «بهنام محمدی» که با مشارکت نهاد مدرسه، خانواده ها و مساجد انجام می شود، گفت: قرار است در صورت تامین اعتبار کافی این طرح نخستین بار با مشارکت 3 هزار و 500 نفر در قالب 8 اردوی دو روزه ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر لزوم اجرای با کیفیت برنامه های ارزشی خاطرنشان کرد: با استفاده از کار کارشناسی و بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی مرتبط، می توانیم گام بلندی در جهت اشاعه ارزش های دینی و ملی و بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان برداریم.

وی برنامه اردوهای جهادی را از دیگر برنامه های مشترک آموزش و پرورش و سپاه دانست و گفت: در این برنامه دانش آموزان در طول تابستان به صورت رایگان به مرمت و رنگ آمیزی واحدهای آموزشی می پردازند.

انتهای پیام

captcha