پیش‌بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام
کد خبر: 3813161
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

پیش‌بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن گندم در استان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حیدر نعمتی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام امروز در بازدید از سیلوهای ذخیره گندم دهلران اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت کشاورزان دقت کنند محصول خود را به مراکز مجاز تحویل دهند تا در خصوص دریافت بهای گندم مشکلی نداشته باشند.
وی با اشاره به رشد برداشت گندم در استان و تحویل به مراکز خرید، افزود: پیش بینی ها از برداشت 300هزار تن گندم در استان خبر می دهد و سیلوهای ذخیره گندم در استان نیز مهیای خریداری گندم مازاد کشاورزان هستند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: گندم بعنوان یک محصول استراتژیک هر ساله خرید تضمینی آن از طریق شورای اقتصاد پیگیری و مصوبه آن برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می شود.
کامران سلیمان‌پور، مدیر کل غله استان ایلام نیز با بیان اینکه به زودی مطالبات 550 میلیارد ریالی کشاورزان پرداخت می شود، تصریح کرد: از آغاز فصل برداشت گندم در استان و بویژه مناطق گرمسیری 140 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده است.
وی یادآور شد: تاکنون 1390  میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان به روز پرداخت شده و 550 میلیارد ریال مطالبات آنها که با تاخیر مواجه شده با پیگیری ها و تامین اعتبار بزودی پرداخت خواهد شد.
مدیرکل غله ایلام با اشاره به خرید 19 هزار تن کلزا از کشاورزان گفت: برداشت کلزا در استان از رشد 70 درصد نسبت به پارسال برخوردار است و تاکنون 95 درصد مطالبات کلزاکاران که بالغ بر 570 میلیارد ریال است، پرداخت شده است.
مجید عسگری، فرماندار دهلران هم گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 126 هزار تن گندم در شهرستان تحویل مراکز خرید شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت این میزان به 140 هزار تن برسد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 12 هزار تن کلزا نیز در شهرستان خریداری شده است، گفت: 50 درصد محصول تولیدی کلزا و گندم استان مربوط به این شهرستان مرزی است.
انتهای پیام
captcha