‌کرسی آزاداندیشی «نقش حوزه در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب» در تنکابن برگزار شد
کد خبر: 3813162
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

‌کرسی آزاداندیشی «نقش حوزه در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب» در تنکابن برگزار شد

گروه معارف ــ کرسی آزاداندیشی با موضوع نقش حوزه‌های علمیه در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب امروز 30 اردیبهشت‌ماه در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) تنکابن برگزار شد.

برگزاری کرسی آزاداندیشی نقش حوزه در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در تنکابنبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام غفاری کارشناس سیاسی و مدیر اجرایی کرسی آزاد‌اندیشی، امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در محفل کرسی آزاداندیشی که با موضوع نقش حوزه‌های علمیه در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) تنکابن برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سال پیروزی خود را پشت سرگذاشت که طلوعش از ندای آسمانی مردی خود ساخته و برآمده از دل حوزه‌های علمیه بوده است و در حالی که دشمنان نظام گمانه‌های باطلی در سر داشتند؛ دوستان انقلاب در سراسر جهان، آن را درگذر چالش‌ها و مشکلات، سربلند دیدند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در چنین شرایطی، با صدور بیانیه گام دوم انقلاب و برای ادامه این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهاردهه گذشته پرداخت و توصیه‌های اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی ارائه کرد.
غفاری درباره وظایف حوزه‌های علمیه در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه از ظرفیت بالای نیروی انسانی مستعد و توانمند در عرصه تبلیغ برخوردار بوده و لذا با شناخت جایگاه و رسالت خود در این عرصه و تبدیل منبرهای تبلیغی خود به جلسات روشنگری و بصیرت افزایی، ظرفیت‌یابی و ظرفیت‌سازی و کاربردی‌سازی سرفصل‌های هفت گانه بیانیه گام دوم، می‌توانند در این زمینه به خوبی ایفای نقش کنند.
مدیر اجرایی کرسی آزاد اندیشی، گفت: به اوج رساندن تفکر اسلامی و خدمات‌رسانی در کشور و جهان یکی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه است.
در ادامه سلمی کارشناس سیاسی و داور این کرسی با جمع بندی مطالب ارائه شده، اظهار کرد: افزایش چشمگیر گرایش به معنویت وعدالت خواهی، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، شرکت در راهپیمایی میلیونی روز قدس، 22 بهمن‌ماه و بسیاری از دستاوردهای علمی و اجتماعی از برکات حوزه علمیه بوده است.
وی افزود: طلاب با شناخت ظرفیت‌های وجودی خود و دشمن‌شناسی و همچنین با مطالعه دقیق ابعاد مهم و اساسی بیانیه گام دوم می‌توانند در 40 سال دوم انقلاب نیز همچنان پیشتاز عرصه موفقیت باشند.

انتهای پیام

captcha