فعالیت غرفه مکتب‌القرآن استان تهران با رویکرد آشنایی والدین با مفاهیم
کد خبر: 3813190
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

فعالیت غرفه مکتب‌القرآن استان تهران با رویکرد آشنایی والدین با مفاهیم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ غرفه مکتب‌القرآن استان تهران با رویکرد آشنایی با والدین با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی و همچنین بازی‌های کودکانه در نمایشگاه بیست و هفتم فعالیت می‌کند.

سیدعبدالحسین متقی، مدیر مکتب‌القرآن الکریم استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به حضور 12 ساله در نمایشگاه قرآن، گفت: امسال نیز غرفه ما با برنامه‌و ایده‌های نو و جدید به نمایشگاه بیست و هفتم آمده است.
وی با اشاره به اینکه غرفه ما هر شب حدود 200 نفر بازدید‌کننده دارد، ادامه داد: برنامه‌های غرفه مکتب‌القرآن شامل دو بخش والدین با عنوان «پازل مفاهیم قرآنی» و ویژه خردسالان و کودکان شامل قرآن‌خوانی، اذان‌گویی، نقاشی قصص قرآنی است.
متقی با ابراز گلایه از اینکه در روزهای نخستین آغاز نمایشگاه قرآن به دلیل تبلیغات کم، شاهد حضور پررنگ بازدیدکنندگان نبودیم، بیان کرد: اما در هفته دوم شاهد استقبال خوبی از مردم بودیم.
وی با اشاره به دیگر فعالیت این مؤسسه در کنار برپایی دوره‌های آموزشی منحصر به فرد، بیان کرد: لوح فشرده‌ای با عنوان جنگل رضوان به صورت سه بعدی تهیه شده است که شامل 70 نوع بازی هدف‌دار ویژه خردسالان است که خردسالان طی آن بازی با کلامات قرآنی مأنوس و آشنا می‌شوند.
مدیر مکتب‌القرآن الکریم استان تهران با اشاره به اینکه نوع سبک‌های آموزشی مؤسسات قرآنی باهم متفاوت است، اضافه کرد: مرکزی از سبک‌های آموزشی سنتی بدون بهره‌مندی از تکنولوژی روز استفاده می‌کند که جذابیت کمتری دارد در عین اینکه سخت‌تر است، اما طرح پیش‌دبستانی مکتب‌القرآن همراه با آموزش‌های نوین برای خردسالان چهار تا شش سال است که طی ان کودکان طی دوره هشت ماه با 14 سوره کوتاه قرآنی در قالب بازی، نمایش و شعر آشنا و آنها را حفظ می‌کنند.
وی یادآور شد: مکتب‌القرآن بیش از 30 سالست که در حوزه پیش‌دبستانی قرآنی در کشور فعالیت دارد و در استان تهران نیز قریب به 100 مرکز تحت پوشش پیش‌دبستانی قرآنی مکتب‌القرآن هستند که مورد تأیید آموزش و پرورش است.
یادآور می‌شود، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ۴ خردادماه در مصلای حضرت امام خمینی(ره) در حال برپایی است.
انتهای پیام

captcha