«با قرآن خدمت کنیم» در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3813269
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

«با قرآن خدمت کنیم» در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه ـ اردوهای جهادی یکی از طرح‌های مردمی است که در سال‌های گذشته و پس از فرمان رهبر معظم انقلاب به صورت سازمان‌یافته در مناطق محروم کشور اجرایی می‌شود و در هر دوره بسیاری از جوانان به ویژه دانشجویان با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات عمرانی، پزشکی، آموزشی و فرهنگی می‌پردازند.

به گزارش ایکنا؛ اردوی جهادی قرآنی نیز در دو سال گذشته و پس از آنکه اردوهای جهادی تخصصی شدند، راه‌اندازی شده است. در این طرح فعالان قرآنی و افرادی که تخصص لازم در حوزه آموزش قرآن دارند به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

در این اردوها، جهادگران به آموزش مباحث مربوط به قرآن، نماز و روزه و سایر فعالیت‌های آموزشی برای کودکان می‌پردازند.

جهادگران قرآنی پیش از اعزام به مناطق جهادی آموزش‌های لازم را برای نحوه ارائه مباحث آموزشی و کار با کودکان و نوجوانان پشت سر می‌گذارند.

به گفته احمدوند از مسئولان غرفه دارالقرآن سازمان بسیج استان‌های مختلف در دو سال اقدام به جذب و پرورش جهادگران قرآنی می‌کنند تا به صورت انفرادی یا گروهی به مناطق مورد نظر اعزام شوند.

در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیز ثبت نام از متقاضیان صورت می‌گیرد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در دارالقرآن‌های بسیج استان‌ها اقدام به ثبت‌نام کنند و دراین طرح جهادی مشارکت داشته باشند.

یادآور می‌شود، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی(ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha