فضاسازی و تبلیغات نمایشگاه قرآن استاندارد نیست
کد خبر: 3813314
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
مهدی عادلی:

فضاسازی و تبلیغات نمایشگاه قرآن استاندارد نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن اقدامی مؤثر در راستای اعتلای فرهنگ قرآنی بیان کرد: با این حال فضاسازی و تبلیغاتی که برای نمایشگاه در نظر گرفته‌اند در سطح مطلوبی نیست و موجب شده که نمایشگاه ظهور و بروز خاصی بین مردم نداشته باشد.

مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشورمان در حاشیه بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ بیان کرد: نفس برگزاری نمایشگاه قرآن کار پسندیده‌ای است و دلیلش نیز این است که برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها گامی در جهت اعتلای فرهنگ قرآنی در کشور محسوب می‌شود.
وی در ادامه افزود: البته ما انتظار داریم که تدابیر بهتری برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شود، زیرا در شرایط خاص اقتصادی هستیم و برای نمونه، کاغذ و دیگر ملزوماتی که در این نمایشگاه وجود دارد نسبت به سال‌های قبل با افزایش قیمت مواجه شده است. بنابراین افرادی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند زحمات فراوانی متحمل می‌شوند، بنابراین اگر نمایشگاهی با این سطح برگزار می‌شود، می‌طلبد که تدابیر بهتری برای بهبود آن در نظر گرفته شود تا خروجی‌های مثبت آن را در جامعه بتوانیم مشاهده کنیم.
این قاری بین‌المللی قرآن تصریح کرد: تا جایی که نمایشگاه را دیده‌ام باید عرض کنم که ظهور و بروز نمایشگاه چندان چشمگیر نبوده است و می‌توانم ادعا کنم این نمایشگاه نسبت به دیگر نمایشگاه‌هایی که در سطوح مختلف و یا در همین مکان برگزار می‌شوند ظهور و بروز کمتری دارد.
عادلی با تأکید بر اهمیت تبلیغات برای دیده شدن نمایشگاه قرآن در سطح شهر بیان کرد: نمایشگاه پر رونق نیست زیرا تبلیغات محیطی به اندازه کافی در  سطح شهر صورت نمی‌گیرد. نمایشگاه قرآن یک رویداد خاص است و به همین دلیل تبلیغات خاصی را هم می‌طلبد. بنابراین ما شاهد به وجود آمدن پویایی خاصی از طریق برگزاری نمایشگاه قرآن در بین مردم و سطح شهر نیستیم.
این قاری بین‌المللی قرآن در ادامه افزود: البته اینکه مشکل کجا است و ناهماهنگی‌ها از کجا نشأت می‌گیرد را مطلع نیستم اما امیدوارم هر چه سریع‌تر این مشکلات نیز حل شوند. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنم که علی‌رغم همه این مشکلات باید از همه برگزارکنندگان این نمایشگاه تشکر کرد. به هر حال برگزاری نمایشگاه قرآن در هر سطحی که باشد مطمئناً می‌تواند تأثیرگذاری خود را داشته باشد اما مسئله این است که می‌توان از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.
عادلی در انتهای سخنان خود بیان کرد: یکی از اشکالاتی که باید رفع شود بحث فضاسازی نمایشگاه است. وقتی که وارد نمایشگاه می‌شویم، فضا قدری با ایده‌آلی ذهنی که از نمایشگاه قرآن داریم متفاوت است و آن فضا و نمایی که از نمایشگاه قرآن انتظار داریم را مشاهده نمی‌کنیم و دلیلش می‌تواند وجود سروصداهای زیاد در فضای نمایشگاه و عدم فضاسازی استاندارد باشد. در پایان امیدوارم حس معنویت و قرآنی بودن بر نمایشگاه حاکم شود و چنین حسی را به مخاطب القا کند.
انتهای پیام

captcha