بدهی ۴۲ میلیارد تومانی جرائم غیرعمد در زنجان
کد خبر: 3813394
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

بدهی ۴۲ میلیارد تومانی جرائم غیرعمد در زنجان

گروه اجتماعی ــ‌ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی در استان ۱۵۹ نفر هستند که ۴۲ میلیارد تومان بدهی دارند.

بدهی ۴۲ میلیارد تومانی جرائم غیرعمد در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان شب گذشته، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهار کرد: سال گذشته از محل کمک‌های مردمی در مجموع 176 نفر از استان زنجان با کمک ستاد دیه آزاد شدند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 83 نفر نیز از محل کمک‌های برنامه ماه عسل آزاد شدند، ابراز کرد: مجموع بدهی‌های این زندانیان 22 میلیارد تومان بود.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه ۸ میلیارد و 500 میلیون تومان از این مبلغ توسط شکات گذشت شد، عنوان کرد: آورده خود محکومین نیز یک میلیارد تومان بود و ۸ میلیارد تومان نیز توسط همکاران دادگستری قبول اعسار شد.
وی با بیان اینکه زندانیان حدود ۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کردند، خاطرنشان کرد: کمک‌های بلاعوض ستاد دیه نیز یک میلیارد تومان بود.
نیارکی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان نیزاز محل کمک‌های مردمی استان زنجان جمع‌آوری شد، عنوان کرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی سبب می‌شود که ما وقت بیشتری را برای اصلاح و تربیت دیگر زندانیان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه زمان ورودم به استان زنجان 350 محکوم مالی داشتیم، ادامه داد: امروز این میزان به حدود 152 نفر رسیده است یعنی نیمی از محکومین با تدابیر دستگاه قضا آزاد شدند.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در زمان حضورم در زنجان زندانیان مهریه در استان 137 نفر بودند، گفت: امروز فقط چهار نفر محکوم مهریه در زندان داریم که این آمار نیز فردا یا پنجشنبه صفر خواهد شد.
وی با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی در استان 159 نفر هستند، خاطرنشان کرد: این افراد بالغ بر 42 میلیارد تومان بدهی دارند که امیدواریم تا پایان 6 ماهه نخست این مبلغ جمع‌آوری شود.
نیارکی بیان کرد: از این افراد 147 نفر سرپرست خانوار بوده و 11 نفر نیز بین 20 تا 30 سال هستند.

انتهای پیام

captcha