ریشه نابسامانی‌های جامعه در خانواده نهفته است
کد خبر: 3813448
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

ریشه نابسامانی‌های جامعه در خانواده نهفته است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه خانواده، اولین هسته جامعه است، گفت: هر اتفاقی که در هسته رخ دهد، در پوسته و بطن جامعه نیز تاثیر خواهد گذاشت و ریشه نابسامانی‌ها در جامعه را می‌توان در نهاد خانواده جستجو کرد.

ریشه نابسامانی‌های جامعه در نهاد خانواده نهفته است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۳۱ اردیبهشت ماه، در دومین جلسه هم‌اندیشی سبک زندگی با کارکرد تحکیم بنیان خانواده، اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده به‌عنوان متغیر وابسته مطرح بوده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز وابسته مستقل شناخته می‌شود.
وی افزود: سبک زندگی، همان فرآیندهایی است که در طول زندگی برای اقتصاد، آموزش، تربیت، سلامت و بهداشت فیزیکی و روانی خانواده طی می‌کنیم و اگر بتوانیم این فرآیندها را به‌درستی ترسیم کنیم، در روابط اعضای خانواده و چالش‌هایی که پیش‌روی خانواده قرار دارد، موفق‌تر خواهیم بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری با تأکید بر اینکه خانواده، اولین هسته جامعه است، خاطرنشان کرد: هر اتفاقی که در هسته رخ دهد، در پوسته و بطن جامعه نیز تاثیر خواهد گذاشت و ریشه نابسامانی‌ها در جامعه را می‌توان در نهاد خانواده جستجو کرد.
وی تأکید کرد: اگر ساختمان یک خانواده فرو بریزد، تأثیرات آن را در جامعه خواهیم دید و ما باید چالش‌های سال‌های آینده خانواده‌های ایرانی را بررسی کنیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی در راستای مقابله با این چالش‌ها داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha