معرفی فعالیت‌ها و خدمات قرآنی شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3813453
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

معرفی فعالیت‌ها و خدمات قرآنی شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ شهرداری تهران امسال برای نخستین‌بار ضمن برپایی غرفه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، خدماتی را به قرآن‌دوستان ارائه می‌کند.

به گزارش ایکنا، سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران، ضمن اعلام این خبر با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر حضور کمی و کیفی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: به لحاظ کمی و سخت‌افزاری شهرداری تهران هر ساله در قالب سرویس‌دهی وسایل حمل و نقل عمومی درون‌شهری چون اتوبوس و مترو برای شرکت در نمایشگاه قرآن همکاری دارد و امسال با برپایی غرفه شهرداری تهران اتفاق جدیدی در حوزه نرم‌افزاری رقم خورد.

وی افزود: در این غرفه فعالیت‌های خانه‌های قرآن و عترت ۳۵۴ محله شهر تهران و ۱۱ دارالقرآن مرکزی پایتخت، فعالیت‌های مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین آثار پرسنل شهرداری در قالب کتب و پژوهش‌های قرآنی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

طرح جزءخوانی سازمان بسیج شهرداری تهران

نماینده شورای اسلامی شهر تهران در کمیته برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت‌های قرآنی شهرداری تهران، اذعان داشت: همچنین از سوی غرفه سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران، طرح جزءخوانی این سازمان به مخاطبان و علاقه‌مندان به تلاوت اجزای مختلف کلام الله مجید معرفی می‌شود. این طرح قرآنی، که ویژه کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود، مربوط به ایام ماه مبارک رمضان است و از روز اول تا پایان ماه مبارک نیز به مدت سی روز ادامه خواهد داشت.

وی تبادلات فرهنگی را از جمله مزایای برپایی این غرفه نام برد و افزود: بسیاری از ارگان‌ها، نهاد‌ها و شخصیت‌ها در نمایشگاه شرکت می‌کنند که جمعی از آنان در غرفه شهرداری تهران نیز حضور داشته‌اند و زمینه‌های همکاری و تبادلات فرهنگی فراهم شده است. برای نمونه سازمان نیرو‌های مسلح کشور خواستار همکاری با ما برای تأمین اساتید و مشاوره‌های قرآنی در مراکز علمی خود شده‌اند.

موسوی بلده با بیان اینکه امور اجرایی نمایشگاه به منطقه دو شهرداری تهران سپرده شده است، اظهار کرد: ایجاد ارتباط متقابل و تداوم این همکاری‌ها در درون مجموعه شهرداری تهران از جمله با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، سازمان ورزش، اداره کل سلامت، بسیج، گردشگری و مترو نیز شکل گرفته است.

تیم‌های قرآنی مناطق شهرداری

وی تعامل با بخش‌های دانشگاهی را برای برگزاری مسابقات مشترک قرآنی و معرفی قرآن‌پژوهان محلات و تیم‌های قرآنی مناطق از دیگر محاسن برپایی غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن امسال برشمرد.

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران از توزیع روزانه ۵ هزار افطاری ساده در میان بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با اذان مغرب خبر داد. یکی از این خدمات همکاری شهرداری و فروشگاه شهروند برای توزیع بسته‌های افطاری ساده میان بازدید‌کنندگان نمایشگاه است.

یادآور می‌شود برپایی ایستگاه غنچه‌های آسمانی ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه‌های آموزشی و تشویقی، معرفی برنامه‌های شاخص و دستاورد‌های دارالقرآن‌های مرکزی، تجلیل از نخبگان و اساتید برتر قرآنی و اطلاع‌رسانی جلسات خانگی قرآنی، ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره‌های تخصصی آموزش قرآن کریم و معرفی نوابغ خردسال قرآنی از جمله اقدامات مناطق ۲۲ گانه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‎المللی قرآن کریم به شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha