کمک بیش از ۵ میلیارد تومانی خیران اردبیلی به فقرا
کد خبر: 3813466
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

کمک بیش از ۵ میلیارد تومانی خیران اردبیلی به فقرا

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سال گذشته، خیران استان ‌۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فقرا کمک کردند.

کمک بیش از ۵ میلیارد تومانی خیرین به فقرا در استان اردبیلحسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اینکه حدود ۳۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان است، افزود: پیش‌بینی می کنیم با توجه به شرایط حاضر در جامعه تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته افزایش یابد.

دشتی با بیان اینکه در سال گذشته، خیرین استان اردبیل ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فقرا کمک کردند، گفت: در سال گذشته طرح‌های متعددی از جمله اطعام به نیازمندان، افطاری، زکات و حمایت از یتیمان و تهیه جهیزیه برای نوعروسان توسط کمیته امداد استان اردبیل انجام شده است.

وی بیان کرد: امسال نیز مردم خیر و نیکوکار استان اردبیل اگر بخواهند در طرح حامی اکرام و ایتام ثبت نام کنند عدد ۱ را به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵بفرستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به تعهد اشتغال دو هزار نفر در سال گذشته توسط کمیته امداد خبر داد و افزود: سال گذشته توانستیم با پرداخت ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کنیم.

دشتی افزود: در سال گذشته پنج هزار فقره وام در قالب ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد با کارمزد ۴ درصد پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به وجود یک هزار و ۸۲۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ۳۰۹۸ نفر دانش آموز تحت پوشش این نهاد است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل بالغ بر 12478 نفر از حامیان ایتام وجود دارد، اظهار کرد: سال گذشته از این محل ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب طرح اکرام ایتام و طرح محسنین به این ایتام کمک شده است.

انتهای پیام

captcha