سازمان اوقاف، محور اصلی برنامه‌های قرآنی در کشور است
کد خبر: 3813485
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

سازمان اوقاف، محور اصلی برنامه‌های قرآنی در کشور است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: برنامه‌های با کیفیت قرآنی سازمان اوقاف باعث شد تا این سازمان بتواند به‌عنوان یک محور اصلی در برگزاری و همچنین اجرای برنامه‌های قرآنی در کشور و حتی در سطح جهان شناخته شود.

مهمترین کار فرهنگی فعالیت قرآنی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان اصفهان اظهار کرد: توجه ویژه مقام معظم رهبری(دامت برکات) به مسابقات قرآن کریم و همچنین برگزاری جلسات قرآنی باعث شده است تا فرهنگ قرانی بیش از پیش بین مردم و مسئولان ترویج پیدا کند و مورد توجه همه شیعیان جهان نیز قرار بگیرد.
وی ادامه داد: یکی از این برکات را می‌توان تربیت حافظان و قاریان مطرح و برجسته‌ای در سطح بین‌المللی دانست که این امر موجب شده تا ایرانیان و شیعیان بتوانند در مسابقات مختلف بین‌المللی موفق به کسب رتبه‌های برتر قرآنی شوند.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: قرائت قرآن کریم از فضایل بسیار پسندیده محسوب می‌شود اما باید توجه داشت که حفظ قرآن کریم و عمل به آن از افضل‌ترین فضایل است.
آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در ادامه به مؤثر بودن فعالیت قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه اشاره و بیان کرد: با توجه به اجرای برنامه‌های قرآنی درخور توجه و همچنین باکیفیتی که توسط اداره اوقاف برگزار شدند، باعث شد تا این سازمان بتواند به‌عنوان یک محور اصلی در برگزاری و همچنین اجرای برنامه‌های قرآن در کشور و حتی در سطح جهان شناخته شود.
وی ادامه داد: مهم‌ترین کار فرهنگی فعالیت قرآنی است، همچنین بالاترین عبادتی که فرد می‌تواند به آن اهتمام داشته باشد برپا داشتن نماز و قرائت و حفظ قرآن کریم است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: قرآن انسان‌‌ساز است و باعث می‌شود همنشینی، قرائت، حفظ، تدبر و عمل به قرآن کریم انسان را به نهایت تکامل و سعادت می‌رساند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: قرآن کریم برای عمل انسان‌ها به آن است و هرگونه قدمی که در راه قرآن برداشته شود نه تنها باعث کسب ثواب خواهد شد، بلکه باعث رشد و تعالی انسان نیز می‌شود.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کتاب قرآن با بقیه کتاب‌ها این است که مؤلف این کتاب الهی جاودانه و خداوند به‌عنوان مخلوق آن زنده است و راه سعادت و کمال را به انسان‌ها در تمام ادوار نشان می‌دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: در خانه‌ای که قرآن تلاوت شود آن خانه و اهالی آن همچون نوری تابان در آسمان هفتم می‌درخشند آنچنان که ستارگان در آسمان برای ما می‌درخشند قرائت کلام خدا در روی زمین نیز آنچنان نوری را در زمین منتشر می‌کند که در آسمان‌ها این نور می‌درخشد، زیرا که کلام خداوند متعال قرائت می‌شود.
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در پایان بیان کرد: آنکه قرآن دارد همه چیز دارد و آن کسی که قرآن ندارد، هیچ چیزی ندارد و قرآن بزرگ‌ترین گنجینه برای انسان‌ها محسوب می‌شود و فردی که با قرآن باشد از همه چیز و همه کس بی‌نیاز می‌شود.
انتهای پیام

captcha