شکست گفت‌وگوی شورای نظامی سودان با مخالفان
کد خبر: 3813515
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

شکست گفت‌وگوی شورای نظامی سودان با مخالفان

گروه بین‌الملل ـ شورای نظامی انتقالی سودان از شکست گفت‌وگوی این شورا با مخالفان برای دومین روز متوالی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ شورای نظامی انتقالی حاکم بر سودان صبح امروز (31 اردیبهشت‌ماه) با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: گفت‌‌‌وگوی این شورا با جریان اپوزیسیون «نیروهای آزادی و تغییر» برای دومین روز متوالی به شکست انجامید.

در این بیانیه آمده: در حال حاضر درباره تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از نظامیان و نیروهای مدنی توافق شده، اما نقطه اساسی اخلاف میان شورای نظامی و نیروهای آزادی و تغییر در ریاست این شورا است.

شورای نظامی سودان و ائتلاف نیروهای آزادی و تعییر پیش از این درباره دوره انتقالی به مدت سه سال قبل از انتخابات موافقت کرده بوده، اما در مورد این که شورای حاکمیتی تحت تصرف نظامیان یا نیروهای مدنی باشد، اختلاف‌نظر داشتند.

با وجود برگزاری چند دور جلسه بین شورای نظامی به ریاست «عبدالفتاح البرهان» و ائتلاف گروه‌های خواهان آزادی و تغییر، اما هنوز توافقی بین دو طرف برای انتقال قدرت به دولت مدنی حاصل نشده است.

ائتلاف معارضان می‌گوید که رهبران شورای نظامی در برابر مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کنند و حال آنکه شورای نظامی، معارضان را به دوگانگی رفتار متهم می‌کند و مدعی است که آنها در اتاق مذاکرات یک حرف می‌زنند و در مقابل تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز حرف‌های دیگری می‌زنند.
انتهای پیام
captcha