همه معارف دینی در نماز تجلی پیدا می‌کند
کد خبر: 3813620
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

همه معارف دینی در نماز تجلی پیدا می‌کند

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه نماز تشکر از خداوند و ذکر الهی و با خدا بودن است، گفت: آرامش واقعی انسان در گرو ارتباط با خداوند است و نماز با توجه و حضور قلب، باعث دوری انسان از فحشا و منکرات شده و در یک کلام ، کل معارف دین در نماز متجلی خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 31 اردیبهشت ماه در اولین نشست شورای توسعه و ترویج اقامه نماز آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، از نماز به عنوان پرچم دین نام برد و با بیان اینکه بندگی خداوند باعث ارتقاء جایگاه انسان می‌شود، اظهار کرد: انسان مؤمن با نماز شناخته می‌شود و کل دین در اقامه نماز پدیدار می‌شود.
وی با بیان اینکه نماز تشکر از خداوند و ذکر الهی و با خدا بودن است، افزود: آرامش واقعی انسان در گرو ارتباط با خداوند است و نماز با توجه و حضور قلب، باعث دوری انسان از فحشا و منکرات شده و در یک کلام ، کل معارف دین در نماز متجلی خواهد شد.
آیت‌الله حسینی شاهرودی با تأکید بر تربیت نسلی مفید برای خود و جامعه عنوان کرد: بر همین اساس آموزش و پرورش باید انس با قرآن و اقامه نماز را در مدارس جدی بگیرد چراکه این امر باعث می‌شود انسان از معارف قرآن در زندگی خود استفاده کرده و سعادتمند شود.
وی نماز را سازنده و تربیت‌کننده بشر و سرشار از معارف عالی و الهی دانست و اعلام کرد: اقامه نماز به تربیت و مسائل فردی و اجتماعی انسان جهت می‌دهد و در اذکار نماز، نمازگزار از خداوند خواهان حرکت در صراط مستقیم و بهره‌گیری از نعمات صالحان و دوری از گمراهان می‌شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: در نماز سه نوع طهارت جسم، روح و قلب وجود دارد که برای قبولی نماز در آستان الهی طهارت قلب نقش بیشتری دارد و باید به آن توجه کرد.
نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت و رسالت آموزش و پرورش و شکل گیری شخصیت دانش آموزان در دوران تحصیل، گفت: آشنایی دانش‌آموز در دوران مدرسه با نماز و معارف آن موجب ارتباط قلبی با خداوند در فرد شده واقامه نماز باعث رشد همه جانبه دانش‌آموزان می‌شود.
اقامه نماز و ارتباط با خدا انسان را در برابر گناهان حفظ می‌کند
وی با بیان اینکه در صورت انس با نماز، فرد با حضور قلب، عشق و علاقه در صف نماز حاضر و نمازش عاشقانه خواهد شد، گفت: در جامعه تجلی این گونه حضور قلب در نماز را می‌تواند در اماکن مختلف از جمله در ایام اعتکاف و مکان‌های متبرکه دید و ارتباط انسان با خدا، باعث حفظ انسان می‌شود .
آیت الله حسینی شاهرودی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و بهره گیری از مربیان توانمند برای فعالیت در راستای اقامه نماز، گفت: یکی از رسالت‌های دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلمانی است که با جدیت در راستای تعمیق فرهنگ اقامه نماز تلاش می‌کنند.
وی از اقدام وزارت آموزش و پرورش و وزیر محترم در راستای ابلاغ شیوه نامه شورای عالی اقامه نماز و همچنین جدیت و تلاش مدیر کل آموزش و پرورش در سطح استان به جهت پیگیری و توجه جدی به موضوع مهم نماز تشکر کرد و گفت: قطعاً با اجرای این شیوه‌نامه و برنامه‌های پیشنهادی، ترکیب و شرح وظایف تعیین شده، اقدامات بهتر و هدفمندتر پیش خواهد رفت.
دانش آموز نماز خوان موجب تغییر نگرش در خانواده می‌شود
نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه تحول در کشور با تحول آموزش و پرورش کشور امکان پذیر است، اظهار داشت: اقامه نماز باید از آموزش و پرورش شروع شود و در صورت انس دانش آموزان با قرآن و نماز، قطعاً دانش آموزان نماز خوان نیز در خانواده تغییر نگرش ایجاد می‌کنند و در همین راستا کار مدارس خیلی مهم است.
وی نقش آموزش و پرورش در توسعه و تعمیق فرهنگ نماز مهم عنوان کرد و خواستار اهتمام ویژه کلیه مسئولین و دست اندرکاران امر در این راستا و جدیت در اقامه نماز شد و در ادامه گفت : برای اجرای روان برنامه‌ها می‌توانید بخشنامه‌های ابلاغی را بومی سازی کنید تا ضمن پیگیری برنامه‌ها، نتایج ملموسی کسب و شاهد افزایش تعداد دانش آموزان نماز خوان شده و جو مدارس به این سمت هدایت شود.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه دعوت به نماز و جدیت در آن باید از دوران کودکی در فرزندان نهادینه شود، گفت: در این راستا قرآن کریم با صراحت بر پایداری و ایستادگی برای اقامه نماز تاکید و فرموده است با تمام توان برای اقامه نماز تلاش کنید.
وی هم چنین با اشاره به توانمندی‌های کشور در عرصه‌های مختلف و با بیان اینکه انسانهای با نماز برای جامعه مفید هستند گفت: پیشرفت‌های حاصله مرهون زحمات و تلاش کسانی است که اهل نماز بوده و هستند.
نماینده ولی فقیه در خاتمه این نشست از زحمات کلیه دست اندرکاران نماز استان به ویژه مسئولان آموزش و پرورش تشکر و قدر دانی کرد و یادآور شد: راه سعادت اقامه نماز است و باید نگاهمان همین نگاه و رویکرد باشد.
انتهای پیام

captcha