محدود شدن زمان برگزاری نمایشگاه قرآن از نقاط قوت آن است
کد خبر: 3813626
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
علی فربین:

محدود شدن زمان برگزاری نمایشگاه قرآن از نقاط قوت آن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری و پیشکسوت قرآن بیان کرد: محدود شدن زمان برگزاری نمایشگاه بهتر از سال‌های قبل است، چراکه جوابگوی بازدید مردم از نمایشگاه است. لذا بنده این موضوع را نقطه‌ای مثبت قلمداد می‌کنم.

محدود شدن زمان برگزاری نمایشگاه قرآن از نقاط قوت آن است
علی فربین، قاری و پیشکسوت قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره نمایشگاه امسال و تفاوت‌های آن با سال‌های گذشته پرداخت و بیان کرد: ابتدا باید اشاره کنم که مسئولان نمایشگاه باید غرفه‌های خود را در اختیار کسانی قرار دهند که محصولات و ایده‌های فرهنگی و قرآنی جدیدتری را ارائه می‌دهند تا بتوانند کارها و محصولات خود را عرضه کنند.
 
وی ادامه داد: معتقدم محدود شدن زمان برگزاری نمایشگاه بهتر از سال‌های قبل است، چراکه جوابگوی بازدید مردم از نمایشگاه است. لذا این موضوع را نقطه‌ای مثبت قلمداد می‌کنم.
 
فربین اظهار کرد: از سوی دیگر لازم است به مؤسساتی که در طول سال فعالیت و تحرک بیشتری دارند توجه بیشتری شود تا آنها بتوانند خود را در این نمایشگاه به خوبی مطرح کنند.
 
این قاری قرآن یادآور شد: البته معمولاً تا 40 درصد این اتفاق رخ می‌دهد و غرفه‌ها براساس لیاقت و شایستگی تعلق می‌گیرد، اما حدود 60 درصد از آن در اختیار گرفت و تعلق غرفه هم به میزان ارتباطات افراد و مؤسسات قرآنی بستگی دارد.
 
وی تأکید کرد: در حوزه کاری ما که مربوط به آموزش است باید به مؤسساتی که کتب و سی دی‌های آموزشی قرآنی ارائه می‎دهند توجه بیشتری می‌کند. بنده ترجمه‌ای از نشر احسان را برای آموزش واژه به واژه مشاهده کردم که زیر هر لغت معنای آن نوشته شده و فاصله لازم با لغات بعدی وجود دارد. به نظرم باید چنین مواردی مورد توجه مسئولان نمایشگاه قرآن قرار گیرد، چراکه چنین کتاب‌هایی برای ترجمه قرآن بسیار مؤثر است.
 
فربین در پایان سخنان خود گفت: اگر هر سال جدیدترین کتاب‌هایی را که در حوزه قرآن چاپ می‎شود در اینجا عرضه شود، بسیار مؤثر خواهد بود، چراکه معمولاً به دلیل داشتن مشتریان خاص، چاپ آنها زود تمام می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha