اقامه نماز باعث تعالی روح و تربیت انسان بالنده می‌شود
کد خبر: 3813632
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

اقامه نماز باعث تعالی روح و تربیت انسان بالنده می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای توسعه و ترویج اقامه نماز استان گفت: اقامه نماز باعث تعالی روح و تربیت انسان بالنده می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، 31 اردیبهشت ماه در اولین نشست شورای توسعه و ترویج اقامه نماز استان که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز از منظر قرآن و احادیث و اولویت نماز در دستورات خداوندی، اظهار کرد: در نزول قرآن کریم و کلام الهی، آیات مربوط به نماز در اولویت بوده و اینها نشانگر جایگاه نماز در میان فرائض الهی است.
وی با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش ما در راستای توسعه فرهنگ اقامه نماز و انس دانش آموزان با قرآن معطوف شود، افزود: اگر دانش‌آموزان با نماز مانوس شوند، همین اقامه نماز در زندگی آنان تاثیر می‌گذارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود : اگر دانش‌آموزان با معارف قرآنی آشنا و برای اقامه نماز ترغیب شوند، اقامه نماز موجب تعالی روح آنان و تربیت انسان بالنده می‌شود .
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجلاسیه نماز، تاکید وزیر محترم به موضوع نماز و اهتمام دست اندرکاران امر، بیان کرد: اگر برنامه های نماز در مدارس نهادینه شود در تربیت دینی دانش آموزان تاثیر خواهد گذاشت و منجر به اقدامات مثبت می‌شود.
قربانی با بیان اینکه یکی از دستور کار های شورای آموزش و پرورش استان با حضور مسئولان امر به موضوع اقامه نماز اختصاص خواهد یافت، عنوان کرد: باید یکی از اقدامات شورای توسعه و ترویج اقامه نماز، احداث نمازخانه در مدارس پرجمعیت و جلب مشارکت خیرین و اولیای آن‌ها در این زمینه باشد.
وی در پایان برنامه‌ریزی برای اقامه نماز جماعت در مدارس با حضور ائمه جماعت ادارات به صورت هفته ای دو روز علاوه بر حضور ائمه جماعات روحانی مدارس و توانمندسازی امامان جماعت را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی شورا عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha