کیفیت نمایشگاه قرآن نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است
کد خبر: 3813682
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

کیفیت نمایشگاه قرآن نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است

گروه جامعه ــ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: اخیراً روایت بسیار ارزشمندی را در ذیل آیه نجوا مشاهده کردم که امیرمومنان علی(ع) از رسول خدا(ص) می‌پرسند حق چیست؟ نبی مکرم اسلام(ص) پاسخ می‌دهند: اسلام، قرآن و ولایتی که به تو منتهی شود، بنابر این اگر قرآن و عترت را مبنای فعالیت‌های خود قرار دهیم، جامعه‌ ما سالم و سعادتمند خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه نزول قرآن فرصتی است که اقشار گوناگون مردم با معارف قرآن کریم و عترت، بیش از پیش آشنا شوند و مردم می‌توانند در شب‌های ماه مبارک رمضان که باید شب‌های نشاط باشد، به واسطه نمایشگاه قرآن ارتباطی مؤمنانه با هم داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی یادآور شد: در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن، بسیاری از فعالان قرآنی و نمایندگان تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی خود را از نقاط مختلف کشور به مصلای امام خمینی (ره) می‌رسانند و در نشست‌ها و فعالیت‌های این نمایشگاه مشارکت می‌کنند که این امر می‌تواند در اشتراک‌گذاری تجربیات قرآنی و تحکیم دوستی‌ها میان مؤمنان بسیار مفید باشد.

وی در پایان با بیان اینکه نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته منظم‌تر شده است، گفت: امسال اگر چه فضای نمایشگاه از نظر کمیت، کمتر شده اما بحث مهم کیفی‌سازی با دقت دنبال شده است، چراکه اگر کمیت فضای نمایشگاه زیاد باشد ولی از نظر کیفی به حد مطلوب نرسد، توفیقی حاصل نمی‌شود. شعار امسال این بود که تلاش شود تا زندگی معنوی قرآنی با کیفی‌سازی برنامه‌های نمایشگاه، پیگیری شود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha