مساجد از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی هستند
کد خبر: 3813827
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

مساجد از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مسجد امروز به‌عنوان یک ظرفیت مهم در نظام محسوب می‌شود، گفت: به برکت تأسیس و فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری، مساجد در ایران در قالب دیگری تعریف و فعال شده‌اند.

مساجد از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی هستند

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز، 1 خرداد در آیین معرفی سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مساجد در صدر اسلام از نقش‌های مختلفی برخوردار بودند و تنها محل عبادت نبودند، بیان کرد: مسجد امروز به‌عنوان یک ظرفیت مهم در نظام اسلامی محسوب می‌شود که به برکت تاسیس و فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری، مساجد در ایران در قالب دیگری تعریف و فعال شده‌اند.

به گفته وی، در گذشته مساجد به‌عنوان پارلمان‌های محلی فعالیت داشتند و کارکردهای مختلفی داشته‌اند که به برکت فعالیت کانون‌های مساجد این کارکردها در مساجد احیاء شده‌اند و مساجد به سمت مکان‌های علمی و کارشناسی پیش می‌روند.

فضیلت با اشاره به تغییر مدیریت در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان متذکر شد: هر تغییری تحولی را به‌دنبال خواهد داشت و امیدواریم در فعالیت‌های آتی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و فعالیت این ستاد شاهد تحولات خوبی باشیم.

در این مراسم که مدیرکل امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز حضور داشت حجت‌الاسلام سید‌علی موسوی به‌عنوان سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان معرفی شد و از سرپرست قبلی تجلیل شد.

در استان سمنان بیش از ٢٦٠ کانون فرهنگی ـ هنری مسجد در شهرها و روستاها فعالیت دارند.

انتهای پیام

captcha