اهدای آئینه و قرآن به خانواده‌های سیل‌زده محله سعدی
کد خبر: 3813846
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

اهدای آئینه و قرآن به خانواده‌های سیل‌زده محله سعدی

گروه اجتماعی ــ با توجه به پایان بهسازی و نوسازی تعداد زیادی از واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل شیراز تعداد ۲۰۷ آئینه و قرآن و شیرینی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به این خانوارها در محله سعدی تحویل شد تا چراغ راه و نور زندگی آنان باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، ششم فروردین ۹۸ سیل به کاشانه‌ تعداد زیادی از خانوارهای محله محروم سعدی زد، همان محله‌ای که برآفتابش آن روز کورسویی از نور و امید نداشت. وسایل خانوارهای زیادی زیر حجم انبوه گل و لای، دیگر قابل استفاده نبود و غبار غم را بر چهره مردم نشاند.
تا اینکه سیل مهربانی مردم این غبار اندوه را زدود و دست‌های مهربان شهروندان شیراز به کمک آن‌ها شتافت. گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، جبهه‌های مردمی، کانون‌های فرهنگی و غیره به یاری سیل‌زدگان محله سعدی آمدند و از تهیه و تامین اقلام معیشتی گرفته تا بازسازی، نوسازی، بهسازی و تجهیز منازل خسارت دیده از سیل را عهده‌دار شدند تا مدیران و مسئولان دولتی بتوانند هرچه سریعتر تدابیر لازم برای بازگشت زندگی به این محله بیاندیشند.
اکنون پس از گذشت کمتر از دو ماه مراسم پایان بهسازی، بازسازی، نوسازی و تجهیز تعداد ۲۰۷ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل شیراز در محله سعدی همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت(ع)، حضرت امام حسن مجتبی(ع) برگزار و به‌همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، این واحدهای مسکونی همراه با اهدای آئینه و قرآن و شیرینی به خانوارها تحویل شد.
عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در این آئین با بیان اینکه در سیل اخیر حدود ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۷ واحد با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان بازسازی شده و ۳۶ واحد در دست تعمیر است که به اعتباری بیش از ۳۶۰ میلیون تومان نیاز دارد و ۷ واحد نیز به طور کامل تخریب شده که بازسازی آن در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه اقداماتی نیز در خصوص تامین نیازهای معیشتی مردم منطقه انجام شده است، گفت: تامین لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و تعمیر لوازم آسیب دیده از سوی گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین انجام شده و خیران مبالغ زیادی به این امر اختصاص داده‌اند.
انتهای پیام

captcha