بهره‌گیری از نقش انسان‌ساز هنر در قاموس مساجد
کد خبر: 3813855
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

بهره‌گیری از نقش انسان‌ساز هنر در قاموس مساجد

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌جنوبی با تأکید بر استفاده از ظرفیت هنر در کانون‌های ‌مساجد، گفت: تا‌کنون از ظرفیت هنر کمتر استفاده شده بود اما در سال گذشته سعی کردیم از این ظرفیت به خوبی در برنامه‌ها بهره ببریم.

بهره‌گیری از نقش انسان‌ساز هنر در قاموس مساجدحجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی در بازدید از غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بیش از 25 سال است که از فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌گذرد و اکنون اساسنامه کانون‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.
وی با بیان اینکه ما موظف بودیم که در مساجد شهری کانون تأسیس کنیم که در برنامه پنجم توسعه در این امر موفق بودیم، افزود: در برنامه ششم توسعه موظف هستیم تا در تمام مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت کانون فرهنگی هنری مساجد تاسیس کنیم.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه 616 کانون تا پایان سال 96 مجوز گرفته و فعالیت می‌کنند که 60 درصد از این کانون‌ها در روستا هستند.
سبزه‌کار ادامه داد: مستندات 33 کانون در اواخر سال گذشته به ستاد عالی مساجد فرستاده شد که مجوز برای آنان اخذ شده و تا پایان امسال تأسیس و به این کانون‌ها افزوده خواهد شد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت هنر در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، تصریح کرد: تا کنون از ظرفیت هنر کمتر استفاده شده بود اما در سال گذشته سعی کردیم از این پتانسیل به خوبی در برنامه‌ها بهره ببریم.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مسابقه مدهامتان در سال 96 چهارصد نفر شرکت کننده داشتیم اما در سال گذشته 1385 نفر شرکت کردند و این افزایش تعداد متسابقین به علت افزوده شدن بخش هنری نقاشی آیات بود.
سبزه‌کار ادامه داد: بحث‌های هنری را در سال جاری در برنامه‌های کانون‌ها دنبال خواهیم کرد و به هنری که در خدمت انسان و اهل بیت(ع) است و در قاموس مسجد می‌توان آن را دنبال کرد، خواهیم پرداخت.
وی با تأکید بر ترویج بحث کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: در حال حاضر 268 کتابخانه در سطح مساجد استان فعال است که به فراخور اقتضائات مسجد به آن‌ها کتاب داده می‌شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: تمام کانون‌های فرهنگی هنری مسالجد در سامانه سجا ثبت شده‌اند و اکنون بیش از 43 هزار عضو کانون‌های مساجد در این سامانه ثبت شده است.
سبزه‌کار تصریح کرد: ارائه برنامه‌هایی در فضای مجازی، اجرای طرح یاوران آسمانی و اجرای طرح کسب و کار در جوار مساجد از برنامه‌های شاخص سال گذشته بوده که در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.
وی افزود: برگزاری جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی، برگزاری برنامه شنبه‌ها با کتاب و مسابقات متعدد کتابخوانی در سطح استانی و ملی از برنامه‌های کانون‌های مساجد در بحث ترویج کتابخوانی است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در اربعین 97، مواکب الاتحاد برای اولین سال توسط ستاد عالی مساجد کشور برپچا شد و ستاد عالی مساجد استان نیز در کاظمین خدمات مختلفی را به زائران ارائه و همچنین برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان، پاسخگویی به مسائل شرعی و ختم قرآن را برگزار کرد.
سبزه‌کار تصریح کرد: بازدید کانون‌های فرهنگی و هنری از نمایشگاه قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآن وبرپایی ایستگاه صلواتی از جمله برنامه‌های این ستاد در نمایشگاه قرآن استان است.
وی افزود: اکنون طرح تلاوت نور در بیش از 700 مسجد استان اجرا می‌شود که به قرائت قرآن و تفسیر آن می‌پردازند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت خوبی دارد و از خانواده‌ها می‌خواهیم به این کانون‌ها اعتماد کرده و برای اندیشه فرزند خود از برنامه‌های این کانون‌ها بهره ببرند.
انتهای پیام

captcha